اصفهان شرق

کلید حل مشکلات کشور در دست همین جوانان ایرانی است/ اطاعت از رهبری همیشه مایه عزت بوده است

کدخبر: 135051
1396/03/16 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در جمع فرزندان شاهد و ایثارگر مشهد با بیان اینکه مردم‌باوری و توجه به نجات همه ملت‌ها و نیروهای تحت ستم از شاخص‌های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) است. خاطرنشان کرد: باور امام(ره) به مردم یک امر تشریفاتی و تزئینی نبود، امام خمینی(ره) به مردم و اراده مردم باور داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امام جوانان را باور داشت، پیروزی‌های ما در دوران دفاع مقدس نیز با باور همین جوانان توسط امام(ره) رقم خورد؛ بسیاری از مسائل کشور و هم‌چنین مسائل دوران دفاع مقدس را جوانان حل کردند و امام جوانان را باور داشت و امروز مقام معظم رهبری نیز حقیقتا جوانان را باور دارند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به این نکته که غرب تاکنون گرهی از مشکلات هیچ کشوری را نگشوده است، تصریح کرد: کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور و در دست جوانان این مرز و بوم و ظرفیت‌های داخلی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری وضعیت آشفته و اسفناک امنیت جهانی را نتیجه سیاست بی‌دیانت غرب معرفی و ابراز داشت: جنگ‎های جهانی اول و دوم، ظلم هفتادساله رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین و وضعیت اسفناک امنیت جهانی، محصول بیش از 300 سال مبارزه با ارزش‌های الهی و سیاست بی‌دیانت غرب است.

وی افزود: پیوند معنویت و سیاست یکی از شاخصه مکتب سیاسی امام(ره) است، در شرایطی که مغرب زمین طی 300 سال برای کنار زدن دین از زندگی مردم تلاش می‌کرد، امام خمینی(ره) پرچم پیوند معنویت و دین با سیاست را برافراشتند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این مطلب که توجه به مستضعفان و فقرا یکی دیگر از ویژگی‌های خط امام(ره) است، اضافه کرد: امام(ره) بارها فرمودند «یک موی کوخ‌نشینان بر همه کاخ‌نشینان ترجیح دارد» این محرومان و مستضعفان بودند که بار انقلاب را بر دوش کشیدند، ما به همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان احترام می گذاریم؛ اما همان‌طور که در کلام امیرمومنان(ع) می‌بینیم ایشان نیز تاکید بسیاری بر رسیدگی به امور محرومان دارند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: شاخصه دیگر مکتب امام خمینی(ره) نجات همه ملت‌های مسلمان جهان از ظلم و جور بود و از همان ابتدا مسئله فلسطین و قدس را مطرح کردند و فرمودند «قدس پاره تن اسلام است».

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه از منظر اسلام هدف وسیله را توجیه نمی‌‌کند، اضافه کرد: امام راحل در عین سیاست‌ورزی به اخلاق پایبند بودند و امروز مواضع مقام معظم رهبری نیز همین‌گونه است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: افراد بسیاری در کشور هستند که مدعی پیروی از خط امام راحل می‌باشند، اما هر فردی که سخن از پیروی خط امام راحل و عمل به دیدگاه‌های ایشان دارد؛ باید در سالگرد رحلت معظم له یکبار دیگر شاخص‌ها و مکتب سیاسی امام(ره) را بررسی کند.

وی بیان کرد: نسخه شفابخش بصیرت فقط برای فتنه 88 نبود، بلکه برای همه زندگی و برای یک انسان سالک اهمیت دارد، پدران شما و شهدای عالیقدر ما از مهمترین و مشخصه ایشان داشتن بصیرت بود و به همین علت خوب و زمان‌شناسانه عمل کردند.

وی گفت: خط امام راحل توجه به ولایت فقیه به عنوان مهمترین مشخصه و عمود خیمه این نظام است؛ مؤلفه‌های بزرگ و امنیت و قدرت این کشور نیز در نتیجه اطاعت از رهبری است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هر کجا به رهنمودهای امام و رهبری عمل کردیم، نقطه عزت ما شد، تاکید کرد: گفتمان امام و رهبری باید گفتمان غالب بر همه گفتمان‌ها در کشور باشد؛ این گفتمان در همه سطوح اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید گفتمان غالب باشد.

انتهای پیام/فارس