سرویس: اقتصادی 16:00 - دوشنبه 15 خرداد 1396

استاندار اصفهان

ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش ساعات پیک مصرف برق در تابستان

استاندار اصفهان گفت: از آنجا که در تابستان با کمبود احتمالی برق مواجه خواهیم بود ، در این راستا وزارت نیرو ساعاتی را مشخص می‌کند و با مشوق‌ها، ساعات پیک مصرف برق را کاهش می‌دهند.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه  شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در سال ۹۵  برای چهارمین سال پیاپی ، هم از نظر تعداد جلسات و هم از نظر تعداد مصوبات در سطح کشور، رتبه  اول را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به دستورالعمل‌های این جلسه اشاره کرد و با بررسی توافق انجمن صنفی تولیدکنندگان صنایع سنگ، انجمن صنایع همگن ریخته گری و انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر پلاک با شرکت توزیع برق استان در خصوص کنترل مصرف برق از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه افزود: از آنجا که در تابستان با کمبود احتمالی برق مواجه خواهیم بود ، در این راستا وزارت نیرو ساعاتی را مشخص می‌کند و با مشوق‌ها، ساعات پیک مصرف برق را کاهش می‌دهند.

زرگرپور با بیان اینکه ساعات ۱۱ تا ۱۴ و ۲۱ تا ۲۳ ساعات پیک مصرف برق تلقی می‌شوند، یادآور شد: باید این مشوق‌ها ارائه شود و مصرف برق در این ساعات کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تولید سنگ و فراورده‌های سنگی در اصفهان تولید می‌شود، افزود: پیشنهادات برای بهبود این صنعت به جلسه ارائه شده و به تصویب رسید.

زرگرپور به موارد مطرح شده در خصوص صنعت رایانه و مشکلات صنف رایانه اشاره کرد و افزود: باید هماهنگی‌های لازم و حمایت‌های مدیریت استان صورت پذیرد تا مشکلات این صنف برطرف شود.

مدیر ارشد استان اصفهان در ادامه به بیان گزارشی از برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت پرداخت و خاطر نشان کرد: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه در امنیت و سلامت صد در صد برگزار شد و سلامت انتخابات میان‌دوره ای مجلس و ریاست جمهوری تأیید شده است.

زرگرپور با بیان اینکه شکوه و عظمت انتخابات زبانزد بود، اظهار داشت: در استان اصفهان ۷۴ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند که اگر همکاری‌ها بیشتر بود این میزان قابل افزایش بود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۱۰۷ شهر استان، ۸۹ درصد منتخبین را مردان و ۱۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که ۷۰ درصد منتخبین جدید و ۳۰ درصد از اعضا شوراهای قبلی بوده اند و در روستاها ۹۷ درصد منتخبین را مردان و ۳ درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه کمبود تعرفه در هیچ شعبه‌ای صورت نگرفت، افزود: تعرفه‌های ارسال شده حدود ۲۵ درصد از واجدین شرایط هر حوزه بیشتر بود و حدود ۷۵ درصد تعرفه‌ها به مصرف رسید.

زرگرپور خاطر نشان کرد: در هیچ یک از ۳ انتخابات برگزار شده در استان و یا حوزه‌ها، حتی یک رأی هم باطل نشده است و شکایات در خصوص مسؤولان به حداقل خود رسیده است.

استاندار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از همت، بصیرت و غیرت و مسؤولیت پذیری مردم در این انتخابات، اضافه کرد: مردم با انتخاب خود، پیام‌های زیادی را به مسؤولان دادند که باید احصا شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.