سرویس: اقتصادی 12:50 - دوشنبه 15 خرداد 1396

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان مطرح کرد:

قیمت‌ رقابتی در بازار بستنی‌فروشی‌های اصفهان

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان گفت: از اواخر ماه‌های سال گذشته تاکنون طی شش ماه است که قیمت‌ها در بین واحدهای صنفی در بازار اصفهان رقابتی و آزادسازی شده است.

به گزارش اصفهان شرق، محمود رنجبر  با تاکید بر اینکه با وجود آزادسازی قیمت‌ها در بازار بستنی‌فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌های اصفهان ۱۰۰ درصد سقف نرخ‌ها مشخص است، اظهار داشت: تمام واحدها ملزم به رعایت قیمت‌ها تعیین شده هستند و ارزان‌تر از سقف مورد تایید می‌توانند بفروشند، اما بالاتر از آن تخلف است.

وی پیرامون افزایش نرخ قیمت انواع بستنی در ایام رمضان امسال نسبت به رمضان سال گذشته، افزود: فقط با احتساب نرخ تورم، ۱۲ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم، اما خیلی حائز نبوده است.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان ادامه داد: برای مثال بستنی سنتی با خامه و زعفران که از ۱۰ هزار به ۱۲ هزار تومان رسیده است.

وی یادآور شد: با وجود آزادسازی نرخ‌ها، تمام محصولات ما سقف قیمت دارد و هیچ کدام از واحدهای صنفی اجازه گران‌فروشی و تصدی از نرخ‌های مصوب ندارد.

رنجبر تصریح کرد: قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان به هیچ‌وجه تغییر نکرده و همانند ایام نوروز ۹۶ انواع بستنی و آبمیوه عرضه می‌شود و حتی درصد اندکی هم کاهش نرخ داشته‌ایم.

وی افزود: با احتساب افزایش نرخ و آزادسازی قیمت‌ها، در حال حاضر بستنی سنتی مخصوص با خامه هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان، بستنی زعفرانی ۱۲ هزار تومان، فالوده هر کیلوگرم ۸ هزار تومان و بستنی میوه‌ای هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان در واحدهای صنفی اصفهان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان اظهار داشت: البته یکسری نمایندگی‌های فروش از پایتخت به اصفهان آمده‌اند که با فعالیت صنعتی و نه سنتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت‌های آنها بالاتر و آزاد است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ بازرس اتحادیه در شهر اصفهان، افزود: برای بررسی عملکرد واحدهای صنفی و نظارت بر نحوه فعالیت آنها به لحاظ مسائل بهداشتی تعداد بازرسان اتحادیه را در ایام ماه رمضان و حتی تابستان افزایش می‌دهیم.

رنجبر اضافه کرد: از آنجایی که تولیدات صنف ما با سلامتی مردم در ارتباط است، بررسی‌های لازم پیرامون رعایت نکات بهداشتی از سوی ۳ گروه از بازرسان اجرا می‌شود که شامل بازرسان اتحادیه، بازرسان بهداشت و بازرسان اصناف است.

وی با اشاره به افزایش قیمت محصولات مختلف این صنف، گفت: افزایش قیمت ما براساس ۱۲ درصد تورم بوده و بیشتر از این مقدار شاهد رشد نرخ در عرصه محصولات نیستیم.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ‌ اصفهان پیرامون ساعات کار واحدهای صنفی در ایام رمضان، افزود: طبق دستور اتاق اصناف و اماکن تمام واحدهای می‌توانند از اذان مغرب تا اذان صبح فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: البته از ساعت ۱۷ بعدازظهر شهروندان می‌توانند کالای مورد نیاز خود را بسته‌بندی و کیلویی بیرون‌بر استفاده کنند.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.