اصفهان شرق

عشق به امام خمینی(ره)، ملیت نمی شناسد/ اشک و بغض زائران افغانی در گلستان شهدای اصفهان

کدخبر: 134996
1396/03/15 در ساعت 05:00

به گزارش اصفهان شرق، مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) چهاردهم خرداد در خیمه گلستان شهدای اصفهان همراه با سخنرانی حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار شد.

امسال به دلیل تقارن بیست و هشتمین سالروز رحلت خمینی کبیر با ماه مبارک رمضان، خیل کثیری از عاشقان روح الله، در شهرها و روستاهای سکونت خود، به سوگ نشستند تا بر حسب وظیفه ای که 28 سال است بر عهده خود قرار داده اند، یاد امام را در همه زمان ها زنده نگه دارند.

*همه نسل ها برای بیعت با خمینی کبیر آمده بودند

دو ساعت مانده به شروع مراسم سالگرد در گلستان شهدای اصفهان، خیمه گلستان مملو از زائرانی شده بود که با امامشان بیعت بسته بودند که راهش را به درستی ادامه می دهند و پای انقلابشان ایستاده اند.

پیر و جوان با در دست داشتن پوسترهای منقش به امام خمینی(ره) آمده بودند تا با صدای رسا لبیک دوباره خود با امام و شهدا را به گوش همه جهانیان برسانند و بگویند که امام(ره) حقیقتی فراموش ناشدنی است و قرن ها باید بگذرد تا مردم جهان ایشان و اندیشه های والایش را بشناسند.

فرقی نمی کرد جوان بیست ساله امروزی باشی یا پیرمرد هشتاد ساله دیروز؛ امروز در گلستان شهدا، همه به نشانی خط انقلاب حاضر شده بودند تا بگویند از نسل «مردان مرد» هستیم و بس!

*عشق به امام خمینی(ره) جغرافیا نمی شناسد

از کنار قبور مطهر شهدای مدافع حرم که رد شدم، مردی با در دست داشتن عکس امام خمینی(ره) و حین قرائت قرآن توجه من را به خود جلب کرد، از چهره مرد، می توانست حدس زد که از همشهریان افاغنه است ولی چهره بغض آلودش روایت دیگری را در پس حضورش فریاد میزد.

محمد داوود حیدری پدر شهید حمید حیدری از شهدای فاطمیون مدافع حرم بود که عشق سرشارش به امام خمینی(ره) او را روانه مراسم سالگرد امام در گلستان شهدای اصفهان کرده بود تا بیعت دوباره ای با امام و اندیشه های جاویدش ببندد.

وی از حضور سه روزه اش در مراسم خاکسپاری امام خمینی(ره) در تهران این چنین گفت: امام مختص به ایرانیان نیست بلکه امام برای همه جهانیان، شخصیت بزرگ و برجسته ای به شمار می رود و به همین خاطر زمانی که خبر رحلت جانگذاز ایشان را شنیدم، با وجود آنکه مهمان بودم از شیراز به سرعت به بهشت زهرا رفتم و سه روز آنجا ماندم زیرا برایم رفتن امام و نبودنش در جمع ما خیلی سخت بود.

محمد داوود با اشاره به اینکه امام اسلام را در جهان زنده کرد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) در جهان بود و به عقیده من، خمینی کبیر، حقیقتی فراموش نشدنی است و سال های متمادی باید بگذرد تا جهانیان امام و اندیشه های نابش را بشناسند.

وی با اشاره به اینکه امروز وجود رهبر معظم انقلاب، نبود امام خمینی در بین ما را جبران کرده است، افزود: خداوند سایه مقام معظم رهبری را از سر کشور کم نکند و طول عمر بابرکت به ایشان عطا کند زیرا امروز خلاء نبود امام راحل را ایشان جبران می کند و حضورشان برای همه ما ارامش بخش است.

*امام پدر همه ما بود

هئیت افاغنه فلاورجان که در حال مدیحه سرایی و عبور از گلستان شهدا بودند حال و هوایی خاص به فضای مراسم داد، نکته جالب توجه این بود که جلودار هیئت را بچه های نسل پنجم تشکیل می دادند که امام خمینی را ندیده و از شنیده ها عاشق امام شده بودند. مداح هیئت از امام می گفت و همه به صورت دسته جمعی تکرار می کردند.

اشک و سوز یکی از بانوان همراه هئیت ما را به سمت گفتگو با وی سوق داد، خانم اسماعیلی با هر کلمه ای که از امام می گفت، گریه می کرد و با صدای گرفته ای عنوان کرد: زمانی که امام خمینی(ره) به ایران امدند ما به ایران آمدیم، شخصیت بزرگوار امام باعث شد تا ما با آرامش خاصی ایران را برای سکونت انتخاب کنیم و گوش دل به صحبت های شیوای امام بسپاریم و امروز بر خود واجب می دانستیم که به همراه بچه هایمان در مراسم سالگرد رحلت امام حاضر شویم.

وی ادامه داد: امام خمینی پدر همه جهانیان بود و می خواهم با صدای رسا بگویم که امام خمینی(ره) افتخار همه مسلمین به ویژه ما شیعیان افاغنه است.

این بانوی افغانی خاطرنشان کرد: با تمام وجودم امام خمینی(ره) را دوست دارم و از خدا خواسته ام هر ساله بتوانم در مراسم سالگرد ایشان حضور پیدا کنم.

*یک دنیا خاطره از جابه جایی زائران برایم به یادگار مانده است

محمد رحیمی راننده اتوبوس واحد شهری، در حالی که به همراه یکی دیگر از همکارانش پوستر امام خمینی(ره) را در دست گرفته بودند به خبرنگار ما گفت: هدف امام خدمت به اسلام بود و همین عاملی شده است که همه جهانیان عاشق امام شوند و نسل های آینده نیز با وجود ندیدن امام خمینی(ره) راهش را ادامه دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه شور مردم در مراسم سالگرد امام را چطور دیدید، افزود: سال ها قبل زائران را به تهران می بردم و امسال زائران را از خیابان های شهر اصفهان به گلستان آورده ام، باور کنید در هر دو نوع، عشق مردم به امام را مشاهده کرده ام که هر ساله فزونی می یابد.

راننده اتوبوس واحد شهری با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم یاد امام را زنده نگه داریم، خاطرنشان کرد: امام کسی بود که در مسیر رضای خدا و اهل بیت(ع) گام برمی داشت و همه ما باید از امام الگو بگیریم.

*مردم برای سالگرد امام راحل به گلستان شهدا اتوبوسی آمده بودند

امروز حضور صدها اتوبوس در خیابان های منتهی به گلستان شهدا، یادآور میثاقی جاودانه با روح الله بود که هیچ دوربینی گنجایش انعکاس این حضور با شکوه را نداشت.

مردم با جان و دل و سوار بر اتوبوس آمده بودند تا به همه ثابت کنند تا جان در بدن دارند نخواهند گذاشت، آسیبی به انقلاب وارد شود.

رانندگان اتوبوس نیز عکس امام راحل را در جلوی اتوبوس ها نصب کرده بودند تا مانور بزرگی در تجدید میثاق با امام و اندیشه های نابش را در نصف جهان به نمایش بگذارند و بگویند، ما دنبال روی راه امام هستیم و خواهیم ماند.

انتهای پیام/ شجاعی