سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 20:13 - یکشنبه 14 خرداد 1396

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

عدول از «ما می‌توانیم» به «ما نمی‌توانیم» نشانه ریزش خواص است/ چرا خواص در برابر سند ۲۰۳۰ سکوت کرده اند؟

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: عدول از ما می‌توانیم به ما نمی‌توانیم ریزش خواص است؛ امام (ره) می‌گوید ما می‌توانیم، اگر مسئولی یا مقامی بگوید که ما نمی‌توانیم در مقابل آمریکا بایستیم، با این روحیه شاه سلطان حسینی چگونه می‌توان انقلاب را پیش برد؟

به گزارش اصفهان شرق، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار کرد: رویش‌ها و ریزش‌ها در انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) مسئله مهمی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی بابیان اینکه رویش و ریزش جز لاینفک انقلاب‌ها است، گفت: ممکن هست امتی در برهه‌ای از تاریخ بدرخشد ولی در مرحله بعدی دچار انحطاط و لغزش شود؛ برادران و خواهران در هیچ مقطعی از تاریخ از زمان پیامبر تا به امروز شرایط اسلام به این حساسی زمان فعلی نبوده است.

وی با بیان اینکه همه‌چیز بستگی به عملکرد امت ایران اسلامی دارد، تصریح کرد: شما بهترین امت برگزیده اسلام هستید؛ ممکن هست یک امت در دوره‌ای مدال افتخار بگیرد ولی در برهه‌ای دچار تزلزل شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خواص را دارای رویش و ریزش بیان و تأکید کرد: شاید فردی درخشان شده و در دوره‌ای دیگر دچار عقب‌گرد شود؛ طلحه و زبیر مصداق این‌چنین مسئله‌ای هستند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اظهار اینکه ممکن است جامعه‌ای درخشان و در دوره‌ای دیگر دچار افت شود، خاطرنشان کرد: امپراتوری شوروی در وهله‌ای شعار ضد امپریالیسم سر می‌داد ولی بعد برای مک‌دونالد صف کشیدند، در این زمان بود که گورباچف گفت من سقوط شوروی را در این لحظه دیدم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه اگر در برخی از خیابان‌های کشور وضعیت حجاب را نامناسب می‌بینید، این یک زنگ خطر است، گفت: اگر ملتی به الزامات بقای انقلاب پایبند نباشد مطمئن باشید آن انقلاب پایدار نخواهند ماند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اظهار اینکه در دموکراسی غربی، خدعه، فریب، نیرنگ، زور و رقیب هراسی وجود دارد، اظهار کرد: آیا ما میراث دار خوبی برای امام (ره) خواهیم بود، اگر این موضوعات در انقلاب اسلامی ورود پیدا کند.

وی انقلاب اسلامی را یکی از رویش‌های تاریخ بشر عنوان و تأکید کرد: معمار این انقلاب حضرت امام (ره) بوده و در عین ناباوری این رویش را به وجود آوردند؛ ایشان با این انقلاب ، در دنیا طوفان بزرگی ایجاد کردند به گونه ای که کسینجر (یهودی کهنه‌کار) انقلاب اسلامی را یک سونامی توصیف کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بابیان اینکه حضرت امام (ره) رویش‌های زیادی را ایجاد کرد، گفت: امروز ایران دارای قدرت تأثیرگذاری در غرب آسیا و عرصه بین‌الملل است، رهبر معظم انقلاب بعد از امام (ره) به‌خوبی در حال پیش بردن کشتی انقلاب در این طوفان های زمانه هستند.

حجت‌الاسلام سعیدی انقلاب اسلامی را در خارج و داخل دارای رویش‌های زیادی بیان و اظهار کرد: انقلاب تابه‌حال ریزش نداشته ولی در دولت‌هایمان ریزش‌هایی داشته‌ایم؛ دولت ها بار این انقلاب را نتوانسته اند به دوش بکشند؛ دموکراسی شمشیر دو لبه است که اگر مردم مراقب نباشند ضربه خواهیم خورد.

وی تصریح کرد: آمریکا از دریچه دموکراسی و صندوق رأی در مسیر براندازی نرم قرار گرفته است، اگر مراقب نباشیم ممکن است تاریخ تکرار شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه اگر مردم احساس خطر کنند مثل 9 دی نقشه دشمن را نقشه بر آب می‌کنند، گفت: این سند 2030 از کاپیتولاسیون بدتر است، اخلاق زدایی در آموزش‌وپرورش کلید زده می‌شود؛ چرا خواص ساکت‌ بوده و فریاد نمی‌زنند، چرا رهبری را تنها گذاشته‌اید.

حجت‌الاسلام سعیدی بابیان اینکه واویلا از اینکه در خواص ریزش انجام‌شده باشد، اظهار کرد: خروج انسان از مسیر یا در چارچوب و ضابطه‌ها باقی نماندن، انسان را دچار سقوط و اضمحلال می‌کند.

وی تصریح کرد: عدول از ما می‌توانیم به ما نمی‌توانیم ریزش خواص است؛ امام (ره) می‌گوید ما می‌توانیم، اگر مسئولی یا مقامی بگوید که ما نمی‌توانیم در مقابل آمریکا بایستیم با این روحیه شاه سلطان حسینی چگونه می‌توان انقلاب را پیش برد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عدول از مردم‌سالاری دینی به مردم‌سالاری سکولار را یک نمونه دیگر از ریزش خواص بیان و تأکید کرد: عدول از شیطان به کدخدا هم ریزش است، تغییر محاسبات است، آن چیزی که پدر شوروی را درآورد تغییر محاسبه در نگرش خروشچف بود، پای میز مذاکره با آمریکا نشست، پس از توافق با آن‌ها گفت ما مذاکره برد-برد داشتیم.

حجت‌الاسلام سعیدی، اظهار کرد: عدول از انقلابی گری به‌اعتدال یک نوع ریزش است، امروز اعتدال را مقابل انقلابی گری قرار داده‌اند این خیلی خطرناک است؛ انقلابی گری در برابر ضدانقلاب است؛ هر انقلابی معتدل است؛ برخورد گزینشی با فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب یعنی چه؟

وی سکوت خواص در برابر مسائل را یک نوع دیگر از ریزش دانست و تصریح کرد: چرا برخی خواص در برابر فتنه 88 سکوت کردند؛ اگر امام علی (ع) را جناحی کردند، میدان‌دارها ابوموسی اشعری‌ها می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آیا در جامعه ما ریزش و رویش وجود دارد؟ شهدای اصفهان سندی از رویش‌ها در انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به خطر تئوریزه کردن ریزش، اظهار کرد: باید مراقب برخی از کارهایی که در جامعه می‌شود، بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه معیشت مردم با مشکل روبرو شده است، گفت: تغییر نگرش به دشمن، طرفدار غرب و سکولار به سبک ترکیه شدن انحطاط را به دنبال خواهد داشت؛ گرایش به عوامل غرب‌گرا و طرفداران به ارتباط با آمریکا زنگ خطر را به صدا درآورده است.

حجت‌الاسلام سعیدی، مسئول انقلابی را دارای تفاوت با یک مسئول غیرانقلابی عنوان و تصریح کرد: اگر سبک زندگی ما به سمت سبک زندگی غربی رفت بدانید این نشانه ریزش جامعه است.

وی، ساده‌اندیشی و شایعه و خرافه پذیری را یکی دیگر از نشانه‌های ریزش دانست و گفت: آمریکا با ایران هراسی توانسته عربستان را بدوشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: مردم انتخابات باید بر اساس عقل انتخاب خود را انجام دهند نه بااحساس.

به گزارش صاحب‌نیوز، عصر امروز مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم اصفهان در خیمه حسینی گلستان شهدای این شهر برگزار شد؛ مردم ولایتمدار و شهیدپرور اصفهان در این مراسم با آرمان‌های آن امام بزرگوار و نائب برحق ایشان حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تجدید میثاق مجدد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.