اصفهان شرق

امام خمینی ابرمردی بود که ارزشمند ترین هدیه الهی را به مسلمانان جهان داد

کدخبر: 134900
1396/03/14 در ساعت 19:13

به گزارش اصفهان شرق، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور با شکوه مسئولین و مردم ولایتمدار بخش جرقویه علیا از طرف بخشداری و همکاری بسیج حوزه پنج امام محمد باقر(ع) در مسجد جامع شهر حسن آباد برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مداحان و قاریان قرآن با قرائت قرآن و مداحی یاد و خاطره آن امام را گرامی داشتند و در ادامه بخشدار جرقویه علیا ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات از خداوند منان و تسلیت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با اشاره به ویژگی های امام خمینی گفت: امام بزرگوار در چشم مردم جهان مظهر آزادگی، شجاعت، استکبار ستیزی و نماد همیشه جاوید دینداری بوده و حمایت از مستضعفین، حفظ وحدت و یکپارچگی، تبعیت از ولایت فقیه، دفاع از محرومان، خدمت بی منت و … آرمان هایی بود که همیشه حضرت امام بر آن تاکید داشتند و به انها نیز عمل می کردند.

حسین بهزادفر در ادامه با اشاره به وظیفه ما در این برهه از زمان افزود: امروز وظیفه تک تک ما است که برای تداوم و عزت اسلامی و حفظ اقتدار نظام اسلامی اندیشه های آن بزرگوار را در محافل و مجالس باز خوانی کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تاریخ مبارزات امام بر کسی پوشیده نیست و در برگ برگ تاریخ انقلاب ما واضح و روشن است.

بهزادفرد با اشاره به قیام 15 خرداد تصریح کرد: یکی از برگ های تاریخی مبارزات امام قیام خونین 15 خرداد بود،  قیامی که سر منشا نهضت های اسلامی قرار گرفت.

این مقام مسئول در جرقویه علیا گفت: قبل از قیام 15 خرداد رژیم شاه از امام خواسته بود که در سخنرانی های خود از سه موضوع صحبت نکند یک علیه شاه سخن نگوید دوم علیه اسرائیل مطلبی بیان نشود و سوم مرتب به مردم نگوید اسلام در خطر است اما امام با شجاعت تمام و سخنرانی های کوبنده و افشاگرانه خود در 13 خرداد 42 در مدرسه فضیه فرمودند تمام گرفتاری هاو اختلافات ما با رژیم بر همین سه مسئله است ایشان حادثه فیضیه را به واقعه کربلا تشبیه کردند و آن فاجعه را به تحریک اسرائیل دانسته و رژیم شاه را دست نشانده اسرائیل خواندند.

بخشدار جرقویه علیا در ادامه به آثار این قیام اشاره کرد و افزود: این فداکاری ها و شجاعتها آثار بسیار مهمی برای کشور در بر داشت از جمله سه عنصر امام و رهبری، مردم و اسلام نقش اصلی خود را نشان دادند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم ولایتمدار منطقه جرقویه علیا که همیشه در صحنه های انقلاب حضور فعال دارند و نمونه بارز آن در انتخابات 96 که حدود 97 در صد از واجدین شرایط در منطقه جرقویه علیا به پای صندوق های رای حاضر شدند و اقتدار کشور را به جهانیان خصوصا دشمنان نشان دادند.

انتهای پیام/