سرویس: اجتماعی 14:08 - یکشنبه 14 خرداد 1396

درمجمع هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان مطرح شد

ورزش، تنها راه حل تخليه انرژي /لزوم رفع تبعیض در زیر ساخت‌های ورزشی

مجمع سالیانه هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان با حضور سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عضو هیأت رئیسه هستند برگزار شد که در این جلسه اهمیت ورزش روستایی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به ئگزارش اصفهان شرق، شامگاه شنبه مجمع سالیانه هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان با حضور سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عضو هیأت رئیسه هستند برگزار شد.

حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: اسلام توجه ویژه‌ای به ورزش دارد، امیدوار هستیم واحد‌های صنعتی به میزانی که شهر را آلوده می‌کنند، سهمی را هم برای ورزش در نظر بگیرند، دستگاه‌ها علاوه بر تیم‌هایی که دارند باید توجهی به ورزش روستایی داشته باشند.

وی ادامه داد: در مجلس یک درصد از درآمد دستگاه‌ها برای ورزش و زیر‌سخت‌های ورزشی را تصویب کردیم، با خصوص‌سازی و واگذاری‌ها در ورزش به این شکل موافق نیستم، امیدوار هستیم تبعیض در ورزش از ریشه درست شود.

کامران افزود: باید در بودجه تا جایی که امکان دارد سهم ورزش زیاد شود، وقتی کار برای جوانان وجود ندارد و ناهنجاری و فساد زیاد است، باید فضا‌های ورزشی زیادی را برای جوانان فراهم کنیم، مخصوصا باید توجه ویژه‌ای به ورزش در روستا‌ها شود.

زهرا سعیدی‌، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس اظهار داشت: به عنوان هیأت رئیسه در فراکسیون ورزش و جوانان مجلس انجام وظیفه  می‌کنم، 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده صرف ورزش و جوانان می‌شود و به سختی توانستیم این کار را انجام دهیم، با وجود کمبود بودجه چراغ ورزش روستایی به همت مسؤلان هیأت‌ها روشن باقی مانده است.

وی بیان کرد:گذشت زمان اتفاقات مثبت رخ داده توسط هیأت‌های ورزش روستایی در روستا‌ها را نشان خواهد داد، در جامعه امروز تنها راه حل تخلیه انرژی برای جوانان، ورزش است و برای تخلیه این انرژی از طریق مشروع باید همه توان را به کار گرفت و آن‌ها را به ورزش کشاند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس تصریح کرد: با توجه به درخواست میزبانی جشنواره ورزشی حرکت و برکت در مبارکه، این میزبانی به هیأت ورزش روستایی مبارکه رسید، باید به ورزش بانوان در روستا‌ها بیشتر توجه شود و این روحیه ورزشکاری تقویت شود و فرهنگ اصیل روستایی از طریق ورزش به نسل جدید منتقل شود.

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا در مجلس نیز اظهار داشت: ورزش روستایی و بومی و محلی جایگاه خاصی دارد، فرهنگ‌ها از طریق این ورزش منتقل می‌شود و نگه داشتن این سنت‌ها ارزشمند است و تلاش زیادی در ورزش روستایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرضا جشنواره‌های زیادی مانند جشنواره اسب برگزار شد و شور و نشاط خاصی به وجود آورد اما به دلیل کمبود امکانات ورزشی در روستا‌ها، باید خانه‌های ورزش روستایی ایجاد شود و امکانات ورزشی در اختیار روستاییان قرار گیرد، باید تمام تلاش برای رونق ورزش روستایی انجام شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.