سرویس: سیاسی 12:03 - یکشنبه 14 خرداد 1396

فرزند شهید بهشتی در اصفهان:

امروز در منطقه برخی با نام اسلام سرها می‌برند/ باید به دنیا بفهمانیم که اسلام واقعی چیست

فرزند شهید بهشتی گفت: امروز در منطقه برخی با نام اسلام سرها می‌برند پس ما بدانیم که باید در این راه برای اسلام قدم برداریم و قدر ارزش‌های اخلاقی خودمان را بدانیم و به دنیا بفهمانیم که اسلام واقعی چیست.

به گزارش اصفهان شرق، محمدرضا بهشتی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری امام‌جمعه سابق اصفهان که در حسینیه اعظم حسین‌آباد اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله طاهری از کسانی بود که فراتر از آنچه در دایره شخصی می‌توانست توفیق به‌دست آورد دلش برای حرکت جامعه و برای جامعه‌ای آرمانی در ایران می‌تپید و تلاش می‌کرد، او انسانی مجاهد بود که از ابتدای انقلاب در کنار امام راحل برای پیشرفت انقلاب قدم برداشت.

وی افزود: کسانی که در این راه بودند در معرض شکنجه‌ها و تهدیدها قرار داشتند و برخی از اوقات نیز در معرض سرزنش‌ها و ملامت‌ها بودند، آیت‌الله طاهری هم بارها از سوی نزدیکان خود مورد انتقاد و ملامت قرار گرفت.

فرزند شهید بهشتی با اشاره به تاثیر همبستگی مردم در به ثمر رسیدن انقلاب خاطرنشان کرد: در آن زمان مردمی که تا دیروز هر کدام از یکدیگر گسسته بودند با هم یکی شده بودند و یخ‌های میان انسان‌ها در حال ذوب شدن بود که حاصل آن نیرومندی و توان مردم شد که انقلاب به وجود آمد، بالاترین سرمایه ما این همبستگی میان مردم است.

بهشتی بیان کرد: امروز در منطقه برخی با عنوان نام اسلام سرها می‌برند پس ما بدانیم که باید در این راه برای اسلام قدم برداریم و قدر ارزش‌های اخلاقی خودمان را بدانیم و به دنیا بفهمانیم که اسلام واقعی چیست، انسان دین‌دار فراتر از مسئولیت‌های شخصی در جامعه مسئولیت دارد و در این راه مهم‌ترین مسئله همبستگی میان ماست مسئله‌ای که از زمان پیامبر (ص) تا کنون دین اسلام را محکم و پابرجا نگاه داشته است.

وی با بیان اینکه جامعه ما باید چهره درست شیعه و اسلام را به جهانیان نشان دهد، گفت: اگر وارد گفت‌وگو و مباحثه اجتماعی می‌شویم در هیچ حالی حق اینکه پا را فراتر از ادب این راه و مسیر بگذاریم نداریم، کسی که برای پیشی گرفتن بر دیگران وارد راهی می‌شود جاهل به خودش است و در این مسیر از حقایق دین محروم می‌شود، در چنین مسیری ما خصومت نمی‌ورزیم.

وی افزود: همه باید پاسدار همبستگی اجتماعی باشیم، سخن، رفتار و کردار هر فرد در هر جایگاهی که هست باید بوی پیوند و همبستگی بدهد، همه باید به دنبال آن باشیم که جامعه در این جهاد یکی باشد و با طرز برخورد با دیگران باید نشان دهیم که در جهت ارتقا این پیوند نهایت تلاش را داریم به این دلیل که این پیوند سرمایه اصلی ماست.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.