اصفهان شرق

«احیای اسلام» در عصر حاضر با ایستادگی در برابر غرب و شرق

کدخبر: 134804
1396/03/13 در ساعت 16:10

به گزارش اصفهان شرق، ایستادگی در برابر ابرقدرتهای شرق و غرب را می توان ویژگی بارز خمینی کبیر دانست. آنجا که با اتکا به نام مقدس پروردگار منش سیاسی اهلبیت را سرلوحه کار خود قرار می دهد و به جز خدای قادر در دل ترسی راه نمی دهد و با همین روحیه دست به قیام می زند.

به درستی و به تحقیق، امام خمینی(ره) را می توان احیاگر اسلام در عصر حاضر دانست؛ آن هم اسلامی که نه در چارچوب مرزهای جغرافیایی کشورمان بلکه نتیجه آن را در صدور آن پس از قریب به چهل سال می توان جستجو کرد.

امام خمینی جامعه ای را که درگیر هوسرانی سوغات غرب بود را آماده قیامی بزرگ در دنیا کرد و هیمنه استکبار را در آن به پشتوانه همین توده مردم در هم شکست.

ثمره این قیام تربیت جوانانی پر شور و مومن بود که زیباترین نقش روزگار یعنی هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند.

این جوانان از دل همان خانواده های قبل از انقلاب بودند و که با دم مسیحایی خمینی کبیر زنده شده و تا پای جان روی مقدساتشان ایستادند.

پاسداری از اسلام، سازش ناپذیری با استکبار و مقاومت در برابر زیاده خواهی شرق و غرب را اصل اساسی در تفکر امام خمینی باید دانست چیزی که در رفتار مسئولان نظام بعد از 40 سال در حال رنگ باختن است.

ایستادگی در برابر استکبار در سیره امام فقط به استکبار خارجی محدود نبود بلکه ایادی استکبار در داخل که پشت سر قائم مقام رهبری مخفی شده بودند را می توان بارزترین جلوه ایستادگی امام در برابر زیاده خواهی ها و انحراف جامعه برشمرد. آنجا که امام  تا پای خلع قائم مقام رهبری ایستاد و واقعه ای بزرگک را در تاریخ انقلاب در عدم سفارش پذیری توسط دیگران رقم زد.

آنچه که نظام سلطه را از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به وحشت انداخت گسترش پیام اسلام و پیام این نهضت بود که امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرزهای جهان را درنوردیده است از این رو استکبار به جایی رسیده که با فتنه و تزویر به تقابل با انقلاب اسلامی پرداخته است

در همین مسیر، رهبر معظم انقلاب فرمودند: سران استکبار، تکیه‌دهندگان بر مسندهای زر و زور و همچنین خرده‌ریزهای اینها در منطقه‌ خود ما، با همه‌ توان سعی می‌کنند ملت ایران را مرعوب کنند.

اینها همان مسائلی است که جای خالی اش در رفتار سیاستمداران ما احساس می شود و اگر آنها به همین منش رو بیاورند قطعا پیروز خواهند بود.

انتهای پیام/صاحب نیوز