سرویس: اخبار شهرستان 16:17 - جمعه 12 خرداد 1396

امام‌ جمعه نصرآباد:

فرهنگی که اجانب تحویل ما بدهند از اسلحه ابرقدرتها خطرناکتر است

حجت الاسلام کمال دشتی گفت: فرهنگی که اجانب تحویل ما بدهند از اسلحه ابرقدرتها خطرناکتر است، دشمن برنامه ریزی کرده تا به صورت ارام و تدریجی و با اجرای سند 2030 با زور و اجبار ما را به یک شهروند با فرهنگ غربی تبدیل کند.

به گزارش اصفهان شرق، در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال حضرت حجت الاسلام کمال دشتی امام‌جمعه نصرآباد جرقویه اصفهان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا شعار همیشگی نماز جمعه و از اثار و نتایج روزه داری است و یکی از راه های دستیابی به تقوا ارتباط و اتصال با امام زمان علیه السلام است.
حجت الاسلام دشتی سپس به تشریح برخی از ویژگی های امام به عنوان منبع پاکی اشاره کرد و گفت: فردی شایسته امامت و پیشوایی جامعه و جانشینی پیامبر است که مانند ان حضرت معصوم و مصون و به دور ازهرگونه گناه و لغزش و اشتباه بوده و به درجه ای از یقین رسیده باشد که گناه را آتش و سم بداند تا حتی فکر گناه هم به ذهنش خطور نکند.
امام‌جمعه نصرآباد با بیان این که گناهان به دو دسته صغیره و کبیره تقسیم شده اند گفت: هر عمل و گفتاری که در قران برای ان وعده عذاب و آتش داده شده است گناه کبیره است و غیر آن صغیره.

نامبرده با بیان این که اصرار بر گناه صغیره ان را به گناه کبیره تبدیل می کند گفت: سبک شمردن گناه. شادی هنگام گناه. ارتکاب گناه از روی طغیان و سرکشی. مغرور شدن به مهلت های الهی و… از مواردی است که باعث سنگین شده پرونده انسان از گناه می شود و شخص مرتکب نواهی و تارک واجبات می شود. روزه خواری می کند و نماز نمی خواند و می گوید خدا ارحم الراحمین است در حالی که دارد فریب شیطان را می خورد.
وی هشدارهای الهی را عامل عصمت انبیاء و ائمه علیهم السلام بر شمرد و افزود: رمز عصمت انبیاء استعاذه و پناه بردن به خداست و کسی که می‌خواهد به مرز عصمت نزدیک شود باید دائم به خدا پناهنده شود.
امام‌جمعه نصرآباد با ارزوی قبولی طاعات و عبادات بندگان در ماه مبارک رمضان گفت: اول ماه رمضان اول سال سالکان و عارفان است. بیایید در این ماه مبارک رمضان صرف نظر از نخوردن و نیاشامیدن که روزه عوام الناس است تک تک اعضای خود را تربیت کنیم تا در مسیر درست عمل نموده تا یاری دهنده مهدی زهرا شویم.
نامبرده در ادامه مباحث خانواده مهدوی با بیان اینکه مهمترین کارکرد خانواده مهدوی تربیت نسل منتظر است گفت: ایجاد کانون لذت در محیط منزل یکی دیگر از کارکردهای خانواده مهدوی است به گونه ای که فضا چنان گرم و صمیمی باشد که زن و شوهر فقط از هم لذت ببرند و لذت جنسی را فقط به خانه محدود کنند و در کوچه و بازار و خیابان به دنبال لذت نباشند و این راه رسیدن به خداست.
وی در این خصوص افزود: خانواده مهدوی خانواده ای است که بوی مهدویت از آن به مشام می رسد و عواطف و محبت در آن موج می‌زند به صورتی که والدین و فرزندان در خانه از محبت سیراب می شوند و گدای محبت بیرون از خانه نیستند.
حجت الاسلام دشتی با بیان این که خانواده مهدوی صبحش را با دعای عهد و شبش را با دعای فرج اغاز می کند گفت: خانواده مهدوی کانون تربیت و آموزش برای زوجین و فرزندان با محوریت برنامه های مهدویت و محل تامین خواب و خوراک و مسکن ارزان و به صرفه برای والدین و رایگان برای فرزندان و کانون مهر و محبت اعضا به یکدیگر است.
امام‌جمعه نصرآباد با گرامیداشت سالروز درگذشت حجت الاسلام ابوترابی سید آزادگان ایران اسلامی گفت : وی امید رزمندگان ما در دوران اسارت بود و کاری می کرد تا او را از این اردوگاه به آن اردوگاه ببرند تا بتواند در چنگ دشمن به رزمندگان امید بدهد.
خطیب مذکور سخنرانی تاریخی امام خمینی در ۱۳ خرداد در مدرسه فیضیه را زمینه ساز قیام ۱۵ خرداد برشمرد و تصریح نمود: قیام 15 خرداد یکی از مهمترین حرکت‌های اعتراض‌آمیز در قرن حاضر است که آثار بزرگی به همراه داشت و با رهبری منسجم حضرت امام خمینی رحمة الله علیه منشا تحول در تاریخ معاصر ایران و جهان شد.
وی با بیان این که در این روز شاه ۱۵۰۰۰ نفر از ملت ایران را به خاک و خون کشید و امام خمینی (ره) این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد گفت : انگیزه قیام خونین ۱۵ خرداد که به صورت خودجوش توسط مردم به وجود آمد اعتراض به شاه و حمایت از امام و آغازگر تشکیل یک نهضت برای ایجاد حکومت اسلامی و پیاده شدن احکام دین خداوند بود و ماهیت ان استقلال طلبی و دین خواهی بدون اتکا به نیروهای خارجی.

حجت الاسلام کمال دشتی سپس به تبیین اثار این قیام تاریخی پرداخت و تصریح کرد: محو شدن جاذبه‌ گروه‌های سیاسی . تکامل مبارزات سیاسی و رشد توده های مردم. شروع شعار براندازی شاه . معرفی مکتب و مذهب به عنوان یک سیستم حکومتی. بر ملا شدن چهره منافقانه شاه و افزایش رشد سیاسی از جمله اثار و نتایج این قیام خودجوش مردمی بود.
وی با گرامیداشت سالروز رحلت ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت:با توجه به این که امسال به علت تقارن سالروز رحلت امام خمینی رحمت الله علیه با ماه مبارک رمضان امکان حضور مردم از راههای دور در مراسم مرقد امام وجود ندارد توصیه می شود مردم مساجد را پر کنند و در این مراسم با گرامیداشت یاد امام و شهدا بویژه شهدای ۱۵ خرداد با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق نمایند.
موضوع دیگری که توسط این خطیب مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت انتخاب رهبر انقلاب اسلامی بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی بود که با تبیین برخی ویژگی های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دیدگاه علمای اعلام گفت : در حالی که دشمن منتظر اشوب و کودتا در کشور بود مجلس خبرگان رهبری با یک انتخاب به موقع و به جا و شایسته خواست دشمنان را نقش بر اب کرد و فردی را به رهبری برگزید که طی 28 سال با درایت و شجاعت و تدبیر در میان امواج فتنه ها و بحران ها کشور را هوشمندانه و مقتدرانه مدیریت نموده و به اعتراف دوست و دشمن و ناظران با انصاف بین المللی رهبری شجاع تر. با تدبیر تر و خلاق تر از وی وجود ندارد و ما وظیفه داریم چشم به اشاره ها و گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشیم و این ذخیره الهی را در هدایت کشتی انقلاب و به سر منزل مقصود رساندن نظام الهی یاری نماییم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به تبیین شاخصه های مکتب سیاسی امام پرداخت و گفت: در هم تنیدگی سیاست و معنویت. اعتقاد و اعتماد به نقش مردم در حکومت و باز کردن جا برای مردم در کشور و نشان دادن قدرت انها از جمله حضور در راهپیمایی ها و انتخابات . داشتن نگاه جهانی و تلاش برای نجات بشریت نه فقط ملت ایران و صدور انقلاب به گوشه گوشه جهان و تبیین نقش ولایت فقیه در مهندسی نظام جمهوری اسلامی ایران و ضرورت عدالت اجتماعی در قانون و اجرا و قضا از شاخصه های مکتب سیاسی حضرت امام خمینی (ره) است.
دهم ماه رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله یکی دیگر از محورهای سخنان امام جمعه نصراباد جرقویه در این هفته بود که در این باره گفت : عفت و نجابت و طهارت و سخاوت در عصر جاهلیت و حسن مباشرت و مهر و وفا به همسر و تایید و همراهی پیامبر و خرج کردن ثروت خود برای یاری دین خدا و کمک یار رسول خدا و مسلمان ها شدند در سه سال محاصره اقتصادی شعب ابیطالب از ویژگی های این بانوی بزرگوار و ام المومنین است و ما باید با الگو قراردادن این بانوی گرانقدر از علم و ثروت و وجود خود برای یاری دین خدا مایه بگذاریم.
امام جمعه نصراباد بخش پایانی خطبه ها را به تشریح بخشی از اهداف سند 2030 اختصاص داد و با بیان فرازی از بیانات رهبر فقید انقلاب اسلامی با این مضمون که فرهنگی که اجانب تحویل ما بدهند از اسلحه ابرقدرتها خطرناکتر است گفت: دشمن برنامه ریزی کرده تا به صورت ارام و تدریجی و با اجرای سند 2030 با زور و اجبار ما را به یک شهروند با فرهنگ غربی تبدیل کند. اما غافل از این است که ایمان و اتحاد و بصیرت از ویژگی های مردم ما و از عوامل حدوث و بقای نظام ماست و خطاب به رهبر بیدارمان ندا می دهیم: از تو به یک اشارت. از ما به سر دویدن

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.