سرویس: اخبار شهرستان 15:49 - جمعه 12 خرداد 1396

امام جمعه شهر محمدآباد:

اگر امت در خط امام حرکت نکند قطعا از دشمنان سیلی خواهد خورد/امام به جای اعتماد بر ابرقدرت ها به مردم اعتماد داشت

حجت الاسلام هاشمی گفت: زمانی که ملت ما در خط امام حرکت کند و پایبند به مکتب امام باشند هیچگاه شکست نخواهند خورد و در غیر این صورت از دشمنان سیلی خواهند خورد.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه های امروز نماز جمعه به سالگرد رحلت حضرت امام و  قیام 15 خرداد اشاره و اظهار کرد: امام راحل عظیم الشان حق بزرگی بر ملت ایران دارد، او برای کشور ما، استقلال،آزادی، عزت و رشد و شکوفایی را به ارمغان آورد.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: زمانی که ملت ما در خط امام حرکت کند و پایبند به مکتب امام باشند هیچگاه شکست نخواهند خورد و در غیر این صورت از دشمنان سیلی خواهند خورد.

وی با بیان این که برای پایبند بودن به مکتب امام باید به اصول مکتب ایشان آشنا بود؛ افزود: یکی از این اصول اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی است.

خطیب جمعه محمد آباد تصریح کرد: اسلام امام خمینی، اسلامی است که برای همه عرصه‌های زندگی حکم دارد و یک اسلام پیشرو، بروز و تاثیر گذار است و اسلام امریکایی که ایشان بر نفی آن تأکید داشتند در سفر ترامپ به عربستان یکبار دیگر ظهور پیدا کرد.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: قارون های منطقه نشان دادند که چگونه حاضرند برای حفظ منافع خود با دشمن درجه یک اسلام همراه و هم رأی شوند.

وی دومین شاخصه مکتب امام را اعتماد و اتکا به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده‌های او عنوان کرد و گفت: امام راحل اعتمادش فقط به خداوند متعال و در مقابل به قدرت های مستکبر و زورگوی جهان بی‌اعتماد بود، قدرت های جهانی وعده می‌دهند ولی خود را ملزم به انجام آن نمی دانند.

خطیب جمعه شهر محمد آباد اعتقاد به اراده و نیروی مردم را از دیگر اصول مکتب حضرت امام دانست و اظهار کرد: امام به جای اعتماد بر ابرقدرت ها به مردم اعتماد داشت و بر این باور بود که باید همه امور به مردم واگذار شود.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که حضور مردم در صحنه بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد؛ خاطر نشان کرد: حضور مردم در عرصه های مختلف از جمله انتخابات و این انتخاب اخیر باعث عظمت و سربلندی نظام اسلامی است، حضور با شکوه مردم در 29 اردیبهشت، یک هشدار جدی به ابر قدرت ها و کشورهای مرتجع منطقه است و بیان کننده این که مردم به این انقلاب و نظام پایبند هستند.

وی در بخشی از سخنرانی خود به بحث شوراها پرداخت و گفت: یکی از وظایف مهم شوراها انتخاب شهردار است، شورای محترم باید در این انتخاب دقت زیادی داشته باشند، چون مدیریت شهر را برای چهار سال مشخص می‌کنند.

امام جمعه شهر محمدآباد ادامه داد: باید در این زمینه ملاک ها و معیارهایی را در نظر داشته باشند، شهردار باید شخص متدین و انقلابی باشد، واقعا معتقد به اسلام و ملتزم به احکام اسلامی و به دنبال ظاهر سازی نباشد.

حجت الاسلام هاشمی افزود: شهردار باید فردی دلسوز باشد و تمام همت او پیشرفت شهر باشد نه این که فردی باشد که شهرداری و امکانات را برای پیشرفت خودش استفاده کند، کسی باشد که مسئولیت را طعمه نداند، بلکه ابزاری برای خدمت به مردم قلمداد کند.
انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.