سرویس: اخبار شهرستان 12:34 - جمعه 12 خرداد 1396

از پیگیری کشتارگاه صنعتی تا بیماری سالک در جلسه شورای بهداشت شرق اصفهان

در این جلسه مقرر گردید کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط با مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در خصوص بیماری سالک از جمله جمع آوری نخاله های ساختمانی توسط شهرداری و دهیاریهای بخش بن رود ، دفع بهداشتی پساب فاضلاب و آب های سطحی همکاری لازم را داشته باشند و همچنین مسئله احداث کشتارگاه صنعتی شرق اصفهان در ورزنه با توجه به مصوبات جلسه های قبلی فرمانداری پیگیری شود.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه شورای بهداشت بخش بن رود با حضور رئیس شبکه بهداشت شماره یک اصفهان، بخشدار بن رود و سایر مسئولان منطقه در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در این جلسه گفت: مطابق دستورالعمل های موجود، کانون هایی جهت مبارزه با بیماری سالک معرفی می شوند.

حمید ترک زاده افزود: برای این که در شهر ورزنه با افزایش بیماری سالک مواجه نشویم، امسال نیز همانند سال گذشته بحث لانه کوبی و مبارزه با بیماری سالک انجام خواهد شد که مرحله اول آن پایان یافته و مرحله دوم نیز بعد از ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: آمار سالک سا ل گذشته ورزنه 278 مورد بوده که متأسفانه نسبت سال قبل آن افزایش یافته است.

مسئول مرکز دامپزشکی شهرستان اصفهان هم در این جلسه با اشاره به تب کریمه کنگو گفت: بیماری تب کریمه کنگو که چند وقت است در کشور شیوع پیدا کرده و بیماری ویروسی است که از طریق حیوان به انسان انتقال پیدا می کند.

رحمانی افزود: در استان اصفهان چهار نفر درگیر بیماری بوده اند که یک نفر از آن ها فوت کرد؛ اما به یاد داشته باشیم که بیماری قابل درمان است ولی تشخیص به موقع آن اهمیت دارد.

این مسئول دامپزشکی شهرستان اصفهان تصریح کرد: بیماری علاوه بر ایران در کشورهای همجوار نیز شیوع پیدا کرده و این بیماری هرچند سال یک بار بروز پیدا می کند.

در پایان این جلسه مقرر گردید کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط با مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در خصوص بیماری سالک از جمله جمع آوری نخاله های ساختمانی توسط شهرداری و دهیاریهای بخش بن رود ، دفع بهداشتی پساب فاضلاب و آب های سطحی همکاری لازم را داشته باشند و همچنین مسئله احداث کشتارگاه صنعتی شرق اصفهان در ورزنه با توجه به مصوبات جلسه های قبلی فرمانداری پیگیری شود.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.