اصفهان شرق

افتتاح سومین پارکینگ هوشمند شهر اصفهان در 8 طبقه/ اما و اگرها پیرامون امتداد خیابان توحید تا کوه صفه

کدخبر: 134580
1396/03/10 در ساعت 17:00

به گزارش اصفهان شرق، مهدی جمالی نژاد ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه ۵ شهرداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در قالب ایستگاه چهل و نهم هر هفته چند افتتاح، پروژه‌های منطقه ۵ به صورت رسمی با حضور مسؤولان و مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

وی در رابطه با افتتاح سومین پارکینگ هوشمند شهر اصفهان، گفت: پارکینگ محتشم کاشانی با زیربنای 8 هزار و 690 متر در 7 طبقه احداث شده و ظرفیت پارک 260 خودرو را دارد که برای آزادسازی این طرح 32 میلیارد تومان، برای اجرا 6 میلیارد و 500 تومان و برای تجهیز و هوشمند سازی پروژه یک میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بعد از پارکینگ‌های بزرگمهر و آیت‌الله خراسانی، پارکینگ محتشم کاشانی سومین پارکینگ هوشمند شهر اصفهان است که به ایستگاه دوچرخه هم مجهز است، این پروژه نیز در 8 طبقه با هزینه‌ای در حدود 6 میلیارد تومان امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خیابان 11 محرم که امروز افتتاح شد خیابان محتشم کاشانی را به محله حسین‌آباد متصل می‌کند خاطرنشان کرد: محله حسین‌آباد بافت متراکم و ترافیک فشرده‌ای دارد که نیاز است عملیات عمرانی خاصی در این محدوده انجام شود تا محله متحول شود.

جمالی‌نژاد ابراز کرد: پیاده‌روسازی خیابان‌های رودکی، وحید، ملت و بوستان ملت و همچنین ساماندهی گذرهای منطقه همچون گذرهای بهار، کاویان، سنگ‌تراش‌ها، کلیسای وانک و پاچنار از دیگر طرح‌های آماده افتتاح این منطقه بود.

 شهردار اصفهان بیان اینکه پروژه‌های امروز منطقه 5 با اعتبار 43 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: افتتاح ۴۰ میلیارد تومان پروژه به صورت هفتگی کار ساده‌ای نیست چرا که هنوز رکود ساخت و ساز برطرف نشده است اما با این حال هیچ مانعی باعث توقف پروژه‌های عمرانی در شهر اصفهان نمی‌شود.

وی به ساماندهی مشاغل شهری اشاره کرد و ادامه داد: شاید بعد از انقلاب ساماندهی مشاغل شهری با این حجم و سرعت کار نشده بود اما اکنون طی دو سال اخیر ساماندهی مشاغلی همچون گل و گیاه، خشکبار، موتورسیکلت، مبلمان در دستور کار قرار گرفته است.

جمالی نژاد اضافه کرد: احداث مجموعه بازار گل و گیاه و خشکبار اصفهان اکنون در دست اجراست، هم‌چنین احداث بازار فروش موتورسیکلت و دوچرخه و مبلمان نیز به زودی کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مشاغل تجهیزات خودرویی در خیابان حکیم نظامی افزود: ساماندهی این مشاغل نیز می‌تواند جز برنامه‌های آتی شهرداری باشد.

شهردار اصفهان در رابطه با احداث مجموعه گل نرگس گفت: نقشه نهایی مجموعه گل نرگس تائید و از تهران به مسکن شهرسازی ابلاغ شد که قرار است به زودی به شهرداری نیز ابلاغ شود اما توافقات آن را با ارتش شروع کرده‌ایم.

وی درباره احداث ادامه خیابان توحید به سمت صفه اشاره کرد و اظهار داشت: برای این طرح با ارتش، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی در حال توافق هستیم؛ در نظر داریم تا طی جلساتی احداث شبکه‌های اصلی شهر را با ارتش توافق کنیم و دسترسی مناطق 5 و 13 را به سمت سپاهان شهر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/فارس