سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 14:00 - چهارشنبه 10 خرداد 1396

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان:

خرابی پمپاژ تصفیه خانه آب شرب لنجان عامل سرخ شدن زاینده رود است‎

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان گفت: خرابی سیستم پمپاژتصفیه خانه آب شرب در شهرستان لنجان عامل قرمزی آب زاینده در این محدوده شد.

به گزارش اصفهان شرق، حمید ظهرابی اظهار داشت: در شهرستان لنجان سیستم پمپاژ تصفیه خانه آب شرب دچار اشکال شد که پساب آن وارد رودخانه زاینده رود در این محدود شد.

وی با بیان اینکه این سیستم بین یک تا دو ساعت و نیم خراب بود و در حال حاضر عیب آن رفع شده است، افزود: پساب این آب که همراه گل و لای بود سبب سرخ شدن آب شد.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه مردم هیچ نگرانی از این بابت که فضولات یا ماده شیمیایی وارد زاینده روده شود، نداشته باشند، ادامه داد: با توجه به اینکه این تصفیه خانه در منطقه پایین دست رودخانه بود و تصفیه کردن آب شرب در بالا دست قرار دارد بنابراین مشکلی در بحث آب شرب مردم پیش نیامده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رنگ آب زاینده روده در محدوده لنجان به حالت قبل خود برگشته است، گفت: به طور قطع به دلیل درست شدن سیستم پمپاژ تصفیه خانه شهرستان لنجان، این پساب اگر هم به اصفهان برسد هم قرمزی آن کم رنگ تر و هم رقیقتر می شود.

ظهرابی تصریح کرد: به وسیله این تصفیه خانه آب شرب پمپاژ و بعد به تصفیه خانه انتقال پیدا می‌کرد و درنهایت توسط استخرهایی بخار گل و لای از آب برداشته می‌شد.

این اظهارات مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در حالی است که رئیس اداره منابع آب مبارکه و زرین شهر اعلام کرده است که تعدادی از کارگران تصفیه خانه آب یزد در سده لنجان با سهل انگاری فیلترهای تصفیه خانه را در رودخانه زاینده رود محدوده مبارکه شست و شو دادند که رسوبات فیلترها وارد رودخانه و موجب قرمز شدن آب در این محدده شده است.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.