اصفهان شرق

تایید ابتلای ۲ نفر به تب کنگو در اصفهان/آمادگی تمام بیمارستان‌ها

کدخبر: 134482
1396/03/09 در ساعت 18:13

به گزارش اصفهان شرق، آمار موارد مشکوک به تب کریمه کنگو در این استان چهار مورد است و گزارش شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته صحت ندارد.

در گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمده است: از چهار مورد بستری شده تا کنون تنها نتایج آزمایشات دو مورد مثبت گزارش شده است. از دو مورد مثبت تب کریمه کنگو در این استان یک مورد با پاسخ مطلوب به درمان از بیمارستان مرخص شده است.

یک مورد متوفی نیز که پیش از قطعی شدن پاسخ آزمایشات فوت کرده بود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری به خاک سپرده شده است. و تمام مراکز بهداشتی و درمانی استان اصفهان برای مواجهه با موارد احتمالی این بیماری آمادگی کامل دارند.

تب کریمه کنگو که علائمی شبیه به آنفلوآنزا همراه با احتمال خونریزی از نقطه‌ای از بدن دارد،  بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان است و جزو موارد بومی ایران محسوب می‌شود. این بیماری در دام علایم خاصی ندارد و از ظاهر دام نمی‌ توان متوجه وجود ویروس شد بلکه شایع‌ ترین راه انتقال آن ذبح غیر بهداشتی دام بویژه در مناطق روستایی است. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نکاتی را برای پیشگیری از تب کریمه کنگو اعلام کرده است:
– مراقبت حفاظتی و بهداشتی کامل دامداران و کارکنان کشتارگاه‌ها و قصابی ها و … و استفاده از دستکش و وسایل حفاظتی.
– جلوگیری از گزش کنه آلوده بوسیله خودداری از خوابیدن در نقاط آلوده.
– عدم مصرف گوشت تازه، گوشت باید ۲۴ ساعت در دمای منفی ۱ تا ۴ درجه نگهداری شود بعد مصرف شود.
– پختن کامل گوشت.
– برای پرسنل بیمارستانی و کادر درمانی توجه کامل به مراقبت از خود یعنی استفاده از ماسک، گان، عینک و دستکش در برخورد با بیمار دچار خونریزی.
– درمان موارد مشکوک طبق پروتکل کشوری در ۶ روز اول.

انتهای پیام/مهر