سرویس: اجتماعی 15:13 - سه شنبه 09 خرداد 1396

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان

محرومان مهمان سفره خیّران می‌شوند/ جمع‌آوری ۴ میلیارد تومان در طرح ایتام

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۸۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در شب‌های ماه مبارک رمضان مددجویان مهمان سفره افطار کمیته امداد هستند.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا شیران  با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان در قالب وجه نقد و کالا، جهت برگزاری مراسم افطاری به کمیته امداد اهدا شده، اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه که در ماه مبارک رمضان در بین مؤمنان رواج دارد، آیین معنوی افطاری دادن به‌ خصوص به ایتام نیازمند است که موجب انس و الفت، انفاق و ترویج خوبی‌ها و ایجاد شادی و طراوت روزه‌داران در هنگام افطار می‌شود.

وی از اجرای طرح همیان مولا در قالب توشه برکت از یکم تا ۲۴ ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: ۸۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده در شب‌های ماه مبارک رمضان مددجویان مهمان سفره افطار کمیته امداد هستند.

محرومان را به یک وعده غذای گرم مهمان کنید

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح خیران و مردم نوع‌دوست استان می‌توانند با قرار دادن مواد غذایی شامل برنج، حبوبات، ماکارونی، گوشت و … در کیسه‌های همیان مولا و تحویل آن به کمیته امداد با این نهاد در خدمت‌رسانی به محرومان و مددجویان مشارکت کنند.

وی در ادامه از شهروندان خیّر خواست در صورت تمایل با پرداخت وجه نقد و کالا یا هماهنگی با رستوران ها و مراکز طبخ غذا در تهیه یک پرس غذای گرم، برای نیازمندان روزه‌دار با آنها سهیم باشند.

جمع‌آوری حدود ۴ میلیارد تومان در قالب طرح اطعام و افطاری در سال ۹۵

شیران از جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان در قالب طرح اطعام و افطاری در سال ۹۵ خبر داد و گفت: سال گذشته به ۹۲ هزار و ۴۱۸ مددجو اطعام و افطاری داده شد و بیش از ۶۳ هزار سبد کالا در قالب طرح همیان مولا جمع‌آوری و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان بیان کرد: هم‌نشینی با فقرا در طرح مفتاح‌الجنه، جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان آبرومند و جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.

توسعه فرهنگ خیر و احسان  با هدف رفع مشکلات معیشتی مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف مشارکتی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد: توسعه فرهنگ خیر و احسان و تحقق برنامه‌هایی از قبیل طرح اکرام ایتام، محسنین (حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم)، اطعام و افطار نیازمندان، همیان مولا (مشارکت در تهیه ارزاق موردنیاز محرومان)، مفتاح‌الجنه و فطریه و کفاره از جمله طرح‌های مشارکتی این نهاد است که با ایجاد روحیه همکاری و تعاون، مشارکت و همراهی مردم خیّر و نیکوکار استان را به‌منظور رفع مشکلات معیشتی مددجویان فراهم می‌آورد.

وی در ادامه از شهروندان خیّر خواست با مراجعه به پایگاه‌های توشه برکت در دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را اهدا کنند و در صورت عدم حضور می‌توانند با استفاده از روش‌های نوین برای سهولت در کمک‌رسانی به نیازمندان از طریق تلفن همراه خود از طریق درگاه ussd و شماره‌گیری #۰۳۱*۸۸۷۷* و یا شماره‌حساب ۲۴۰۱۱۱۳۰۹۱۴۰۷۲ و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به نام کمیته امداد اقدام کنند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.