سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 00:30 - سه شنبه 06 اسفند 1392

گذر لحظه ها در طرح یادمان شهدای گمنام هرند

شهردار شهر هرند با اشاره به آغاز عملیات ساخت یادمان شهدای گمنام شهر گفت: امید آن داریم تا با اقدام به موقع 3 خرداد 93 یادمان شهر هرند به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شرق اصفهان: حدود 2 سال از تشیع شهدای گمنام در شهر هرند می گذرد، شهدایی که همه با هم در مراسم خاکسپاری آنان خود را از اقوام شهدا فرض کردیم و اشک عشق به وطن  را در رکاب گمنامیت آنان ریختیم.

پیگیری های مسئولین برای آمدن کبوتران سبک بال نتیجه داد و هرند با ورود یادگاران جنگ و جهاد فضایی معنوی گرفت.

برای ما مهم این بود  که با آمدنشان، گمنام بودن را فقط در اسم و حک بر روی سنگ قبر شهدا ثبت کنیم ولی توجه به این نکته ضروری است که مواظب باشیم شهدای گمنام، گمنام تر نشوند.

شهدای گمنامی که در مراسمات مختلف سال با نصب بنرهایی با آنان تجدید میثاق داشته ایم و حال می بایست ثبت تجدید را در عمل وارد کنیم.
در این خصوص گفتگویی کوتاه با دبیر یادواره ی شهدای شهر هرند داشتیم.

حسن امینی با اشاره به جلسات گرفته شده با حضور فرماندار اصفهان در خصوص ساخت یادمان شهدای گمنام هرند اظهار کرد: فرماندار در جلسه ای با حضور مسئولین شهری مبلغی را در جهت اعتبار اولیه ساخت یادمان بر عهده گرفت و مقرر شد طرح ساخت یادمان از طرف شهرداری آماده و مراحل ساخت را در آینده ای نزدیک آغاز کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: مرحله ی اول ساخت یادمان را شهرداری و در مرحله ی دوم ستاد یادواره شهدای شهر در این خصوص تامین اعتبار خواهد کرد تا بتوان مکانی در شان شهدا احداث شود.

امینی در پاسخ به اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد یادواره در ایام نوروز در جهت آشنایی بوستان شهدای گمنام به مسافرین نوروزی، تصریح نمود: سال قبل و به منظور معرفی این بوستان به مسافرین نوروزی، در بروشور های معرفی شهر، این نقطه از شهر علامت گذاری شده بود تا حداقل اقدام لازم در خصوص معرفی عزیزان گمنام انجام شود.

در ادامه در خصوص نوع طرح مورد نظر شهرداری در احداث یادمان شهدای گمنام گفتگویی با شردار شهر هرند داشتیم.

حمید شهبازی با اشاره به طرحی زیبا و ساده با کم ترین هزینه در ساخت یادمان شهدای گمنام، بیان نمود: در طرح یادمان مشکلی پیش روی ما نمی باشد  و آمادگی را برای نوع طرح اعلام می داریم لیکن در خصوص آغاز ساخت یادمان، دوستان حاضر در ستاد یادواره شهدا می بایست مبلغ مورد نظر و مقرر شده در خصوص تامین اعتبار ساخت یادمان را واریز کنند تا شهرداری مابقی مبلغ را در جهت ساخت یادمان ارائه دهد، تا بتوان سوم خرداد 93 یادمان شهدای گمنام آماده تحویل شود.

شهردار شهید صفارهرندی و نقش وی را در شکل گیری نهضت انقلاب مهم دانسته و افزود: بنای ما بر این است که امسال بتوانیم در ایام نوروز شهید صفار هرندی را به همگان معرفی کنیم تا مسافران نوروزی به شهر هرند با آرمان های این شهید بزرگوار از دیار هرند بیش از پیش آشنا شوند.

در هر صورت آنچه برای ما مهم و ضروری است نگاه ویژه به شهدای گمنام است که برای آمدنشان به شهر لحظه شماری می کردیم حال می بایست برای خدمت رسانی در جهت حداقل اقدامات لازم به منظور مکانی در خور شهدای گمنام لحظه های پیگیری را ثبت کنیم تا بتوان گامی در حفظ آثار رزمندگان دیروز و شهدای گمنام امروز بر داریم.

حال طرح آماده و مبالغ، در نظر گرفته شده است، مسئولین گام های استوار دیروز را محکم تر بر می دارند تا سوم خرداد 93 روز انعکاس تکمیل یادمان شهدای گمنام هرند باشد .

 

یک نظر در مورد “گذر لحظه ها در طرح یادمان شهدای گمنام هرند”

  1. دلسوز گفت:

    ای کاش همه همت می کردند تا یادمان گمنامان هرند رنگ و روی نوروز بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.