سرویس: دین و اندیشه 09:27 - سه شنبه 09 خرداد 1396

استاد اخلاق؛

راه‌های نجات انسان از گناهان دنیوی به روایت آیت‌الله ناصری

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان توبه را از راه‌های نجات انسان در زمانی که به گناهان دنیوی مشغول است دانست و گفت: انسان متوجه نیست که در این دنیا چیزی به جز اعمالش برای وی باقی نمی‌ماند.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله محمدعلی ناصری پیرامون بررسی اعمال انسان‌ها، اظهارداشت: با خواندن نماز صبح زندگی برای انسان شروع می‌شود و باید تا پایان روز از اعمالی که انجام می‌دهد مراقبت داشته باشد که همه اعمالش در راستای پذیرش الهی باشد.

وی با بیان اینکه روز و شب همه اعمال انسان‌ها را در روز قیامت شهادت می‌دهند ، پس باید اعمال خود را در زندگی با نگرش به روز جزا انجام دهیم، افزود: آن اعمالی که ما در زندگی خود انجام می‌دهیم توسط ملائکه ضبط می‌شود و اعضا و جوارح ما نیز در روز قیامت از کردار ما سخن می‌گویند واین تذکر پیرامون مراقبت از اعمال و رفتار ما به خوبی در تعداد زیادی از آیات قرآن کریم مشاهده می‌شود.

استاد برجسته اخلاق در حوزه علمیه اصفهان پیرامون ماه مبارک رمضان و ترک گناهان خاطرنشان کرد: خداوند آبروی مؤمنان را حفظ می‌کند و ما باید سعی کنیم لطف خداوند را در این ماه جلب کنیم و در ترک گناهان و معصیت‌های الهی قدم برداریم؛ انسان‌ها با توبه در نزد پروردگار باید به آمرزش گناهانشان امیدوار باشند.

وی توبه را از راه‌های نجات انسان در زمانی که به گناهان دنیوی مشغول است دانست و گفت:  انسان متوجه نیست که در این دنیا چیزی به جز اعمالش برای وی باقی نمی‌ماند، ما بدون هیچ عملی به دنیا آمده‌ایم و با کفن نیز آن را ترک می‌کنیم پس چه خوب است که از رفتارمان مراقبت داشته باشیم چون رفتار انسان در این دنیا تنها چیزی است که می‌تواند در روز قیامت از آن بهره بگیرد.

آیت‌الله ناصری افزود: بهترین راه برای بازگشت به سوی خداوند به‌ویژه در ماه مبارک رمضان توبه است چون همیشه با طلب مغفرت از سوی انسان به خداوند گناهان وی آمرزیده می‌شود.

وی با بیان اینکه زمینی که روی آن زندگی می‌کنیم از مواردی بوده که در روز قیامت اعمال و کردار افراد را شهادت می‌دهد، تصریح کرد: انسان باید بداند که حتی زمینی که روی آن زندگی می‌کند در روز قیامت اعمال وی را شهادت می‌دهد و کسی که همیشه ما را مشاهده کرده و اعمال و رفتار ما را نیز زیر نظر دارد خود حضرت حق است و در کنار خداوند ائمه اطهار نیز از شاهدان اعمال انسان‌ها هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به صفات بخل و سخاوت که در قرآن کریم نیز پیرامون آن‌ها سخن گفته شده است، افزود: بخل از صفاتی رذیله است که در قرآن کریم هم پیرامون آن‌ها صحبت و درباره دوری انسان‌ها از آن نیز تذکر داده شده و سخاوت هم از دیگر صفات صحبت شده در قرآن بوده که پیرامون اهمیت آن سخنان بسیار زیادی گفته شده است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.