اصفهان شرق

برخی به دنبال کسب رأی حتی به قیمت مخالفت با اصول دین بودند/ بداخلاقی ها شایسته جمهوری اسلامی نبود

کدخبر: 134432
1396/03/08 در ساعت 18:09

به گزارش اصفهان شرق، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در جلسه ماهانه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان با تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) در روایتی می فرمایند: «خداوند ماه رمضان را میدان مبارزه ای برای تربیت خلق خود قرار داده است، مسابقه ای که از طاعت خداوند به سمت رضایت خداوند است.»

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره به حضور پررنگ مردم پای صندوق های اخذ رأی در انتخابات گذشته و تاثیری که این حضور در سطح اجتماع دارد، عنوان کرد: برگزاری این انتخابات اگرچه با گزارش های تخلف همراه بود، اما به خوبی انجام شد و حضور پرشکوه مردم پای صندوق های رای مایه آبروی نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه شد.

وی با بیان اینکه برخی از بداخلاقی های نامزدها شایسته جمهوری اسلامی نبود، اذعان کرد: متاسفانه در این انتخابات شاهد برخی بداخلاقی ها در سطح نامزدها و کسب رأی به هر قمیتی حتی مخالفت با اصول دین، مباحث فرهنگی مانند حجاب و بیان جملات کذب بودیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تجمیع مدارس، طلاب و کلاس های درس برای سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: این تصمیم صنفی به دلیل ارتقای کیفیت آموزشی حوزه های علمیه در سطح استان گرفته شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: بالغ بر دو سال است که طرح تجمیع برخی مدارس علمیه استان در دست بررسی بوده و اقدامات کارشناسی بر روی آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کاهش ورودی های حوزه علمیه و جمعیت جوان، موجب لزوم اجرای طرح تجمیع کلاس های درس و مدارس علمیه در سطح شهرستان ها و شهر اصفهان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ان طرح مدرسه ای منحل نمی شود، گفت: مدارس عملیه استان در این طرح ادغام و تبدیل وضعت خواهند شد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه  بافت برخی مدارس، قدیمی بوده و برای تحصیل مناسب نیست، خاطرنشان کرد: مدارسی که نوسازی شده، فضای بهتری برای آموزش دارند، بنابراین با بررسی های به عمل آمده و برای استفاده بهتر از ظرفیتهای موجود، در سال آینده طرح تجمیع مدارس اجرایی خواهد شد به طوری که برخی از مدارس به خوابگاه تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی تاکید کرد: مدرسان و کادر اجرایی مدارس نیز در سایر مدارس به صورت شایسته مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/صاحب نیوز