اصفهان شرق

اعمال بخشودگی دوبرابری جرایم رانندگی در دفاتر پلیس +۱۰ اصفهان

کدخبر: 134375
1396/03/07 در ساعت 17:55

به گزارش اصفهان شرق،  سرهنگ ‌رضا رضائی اظهارداشت: براساس اعلام پلیس راهور ناجا دوبرابری جرایم رانندگی تا آخر سال 95 مورد بخشودگی قرار گرفته و رانندگان تا پایان آذرماه امسال فرصت دارند برای تسویه اصل جرایم رانندگی خود به دفاتر پلیس+10 استان مراجعه کنند.

وی افزود: افرادی که خودروی آنان دارای صورت وضعیت خلافی باشد و در مدت زمان معین شده برای تسویه اصل جرائم خود اقدام نکنند پس از پایان آذر ماه دوباره جرائم الصاقی و تسلیمی آنان مشمول دوبرابری می‌شود.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به مراجعه شهروندان به شهرک آزمایش اصفهان و حضور در جلسات ملاقات مردمی سامانه 197 به اطلاع شهروندان می‌رسانیم اعمال بخشودگی دوبرابری جرایم رانندگی فقط در دفاتر پلیس+10 سراسر استان امکان پذیر است و افراد نیاز به مراجعه به پلیس راهور ندارند.

به گزارش تسنیم و به نقل پایگاه خبری راهور ناجا، برابر ماده 5 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، متخلف موظف است در مدت 60 روز از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ شده در قبض جریمه‌ای که به اطلاع او می‌رسد جریمه را به حسابی که از طرف خزانه داری کل تعیین و اعلام می‌شود پرداخت و رسید دریافت و یا مراتب اعتراض خود را در همین مدت با ذکر دلایل به اداره اجرائیات راهنمایی و رانندگی تسلیم کند.

این اداره موظف است حداکثر 24 ساعت پس از وصول اعتراض، بررسی لازم را انجام داده و در صورت غیرموجه دانستن آن، مراتب را به معترض ابلاغ کند. در صورتی که متخلف در مهلت قانونی اعتراض خود را تسلیم یا در 20 روز پس از ابلاغ رأی واحد جریمه را پرداخت نکند، موظف است جریمه را به مأخذ دوبرابر مبلغ مندرج در قبض جریمه بپردازد.

انتهای پیام/تسنیم