سرویس: دین و اندیشه 15:09 - یکشنبه 07 خرداد 1396

آیت الله ناصری:

افراد با توجه به سطح ایمان، تقوا و طهارت خود از قرآن استفاده می‌کنند

استاد حوزه با تاکید براینکه ماه مضان، بهار قرآن است، تصریح کرد: قرآن باعظمت است و هر چه بخواهی، در آن وجود دارد و همه افراد با توجه به سطح ایمان، تقوا و طهارت خود از قرآن استفاده می‌کنند ولی سطح عالی فهم قرآن مخصوص اهل‌بیت است.

به گزارش اصفهان شرق، استاد اخلاق حوزه، پیش از ظهر امروز در جمع اقشار مردم، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و اشاره به عظمت و فضیلت این ماه بزرگ اظهار کرد: یکی از دلایل عظمت این ماه پرفضیلت، وجود اتفاقات بزرگی است که دراین ماه رقم می خورد.

آیت الله محمد علی ناصری با بیان اینکه  شهادت حضرت علی علیه السلام ، ولادت امام مجتبی علیه السلام، شب قدر و وفات حضرت خدیجه علیها السلام و … همه این‌ها باعث عظمت این ماه شده است، گفت: اما نزول قران کریم و وجود شب های مهم قدر از مهمترین دلایل است.

وی با تاکید براینکه ماه رمضان، بهار قرآن است، تصریح کرد: قرآن، بسیار باعظمت و معجزه جاوید پیغمبر (ص) است و حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم  در زمان حضورشان متجاوز از هزار معجزه داشتند؛ و لکن معجزه ماندگارشان قرآن است.

استاد حوزه عنوان کرد: قرآن، کلام حضرت حق است؛ شوخی نیست، هر چه بخواهید، در قرآن وجود دارد، با توجه به آیات متعددی از قرآن،*همه افراد با توجه به سطح ایمان، تقوا و طهارت خود از قرآن استفاده می‌کنند؛ ولی سطح عالی فهم قرآن مخصوص اهل‌بیت علیهم السلام است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام  که فرمودند: فیهِ خَبَرُکُم و خَبرُ مَن قَبلَکُم و خَبرُ مَن بَعدَکم و خَبرُ السَّماءِ و الأرضِ، و لَو أتاکُم مَن یُخبِرُکُم عن ذلکَ لَتَعَجَّبتُم؛(کافی (ج2، ص 59.)اخبار مربوط به شما و پیشینیان و آیندگان شما و خبرهاى آسمان‌ها و زمین، در این قرآن است،اگر کسى نزد شما آید و از آن‌ها آگاهتان کند، بی‌گمان شگفت‌زده خواهید شد، گفت:ان‌شاءلله با تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام موفق به درک شب قدر و درک بالاترین برکات مهمانی خدا بشویم.

آیت الله ناصری در ادامه به روایتی دیگر  مبنی براینکه  المؤمن ینظر بنور الله؛(بحارالأنوار، ج 7، ص 323.) مؤمن با نور خدا می‌بیند اشاره کرد و افزود:  خدا شاهد است من دیده‌ام و در کتاب‌ها هم نوشته‌اند که بعضی اشخاص در اثر تقوا و پرهیز از گناه، گذشته و آینده را می‌دیدند.

وی ادامه داد:  گناه، قلب را از پا در می‌آورد، در قرآن می‌گوید: «إِنَّ اللهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنینَ أنْفُسَهُمْ وَ أمْوالَهُمْ بِأنَّ لَهُمُ الْجَنَّه»؛(سوره توبه: 111.) (خدا از مؤمنان جان‌ها و مال‌هایشان را خرید، تا بهشت از آنان باشد. ) یعنی خدا خریدار است.،خداوند می‌خرد؛ اما آیا ما هم فروشنده هستیم؟

استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: ما که چیزی نداریم، مُهر گدایی را خدا در پیشانی ما زده و  فرموده: «یا أیُّهَا النَّاسُ أنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللهِ وَ اللهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمید.»(سوره فاطر: 15.) اى مردم! شما [همگى] نیازمند به خدایید،  تنها خداوند است که بی نیاز و شایسته هر گونه حمد و ستایش است!  به هر حال خدا می‌خرد.،چه چیز را می‌خرد؟ همین نمازهای ناقص و همین روزه گرفتن‌ها یا صدقه دادن یا احسان به فقرا؛ یک دست به سر بچه یتیم کشیدن، یک «یا الله» گفتن در شب و نصف شب، این‌ها متاع ماست.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.