مسئول اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان مطرح کرد؛
ثبت روزانه ۲۱۶۱ تماس امداد خواهی در سامانه ۱۱۵ اصفهان/ کمبود امکانات و نیروی انسانی کافی برای پاسخدهی مناسب
مهرزاد آرتنگ با اشاره به افزایش تماسهای امداد خواهی از سامانه ۱۱۵ اورژانس، با اظهار تأسف گفت: تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی موجود پاسخگوی پاسخدهی مناسب به این حجم از تماسها نیست.
به گزارش اصفهان شرق، مسئول اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان اصفهان اظهار کرد: اردیبهشتماه سال جاری، میانگین تماسهای ورودی اتاق فرمان 115 شهرستان اصفهان معادل 67 هزار تماس در یک ماه، روزانه دو هزار و 161 تماس و در هر ساعت 117 تماس بوده است؛ این در حالی است که در این ماه حتی آمار 143 تماس در ساعت نیز در یک روز ثبتشده است.
مهرزاد آرتنگ خاطرنشان کرد: اردیبهشتماه سال گذشته، میانگین تماسهای ورودی اتاق فرمان در یک ماه 42 هزار تماس یعنی بالغبر یک هزار و 400 تماس روزانه بوده است.
مسئول ای او سی و اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی بابیان اینکه بیشتر این تماسها به اعزام واحد امدادی منجر میشود، با ابراز تأسف گفت: تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی موجود پاسخگوی پاسخدهی مناسب به این حجم از تماسها نیست و نیاز به برنامهریزی هرچه دقیقتر دارد.
آرتنگ اظهار کرد: در حال حاضر بین سه تا شش نفر کارکنان در 24 ساعت در اتاق فرمان اصفهان پاسخگوی این تماسها هستند.
وی تأکید کرد: پاسخدهی مناسب به این تماسها به ایجاد سیستم خودکارسازی اداری و عملیاتی، افزایش تعداد کارکنان اتاق فرمان اعم از پزشک، تکنسین و اپراتور، تجهیز واحدهای امدادی به سامانه مکانیابی (GPS) و افزایش تعداد کدهای امدادی به همراه نیروی لازم نیاز دارد.
انتهای پیام/صاحب نیوز