سرویس: تولیدی 13:53 - شنبه 06 خرداد 1396

تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

ایجاد ارتش منطقه ای بر علیه ایران، هدف سفر ترامپ به عربستان بود/ سند 2030 روزنه ای برای اجرای برجام حقوق بشر

دکتر حسینی با اشاره به اهداف سه گانه حضور ترامپ در منطقه گفت: آمریکا هدفی جزء تضعیف ایران در جهان ندارد و این در حالی است که عده هنوز به مذاکرات خوشبین هستند.

تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه عده ای در ایران به مذاکرات خوش بین هستند ولی آمریکا مذاکره را راهی به سوی تضعیف ایران در نظر گرفت، گفت: اینکه برخی از افراد مذاکرات را راهی به سوی برداشتن تحریم می دانند، تفکری اشتباه است زیرا اوباما در پاسخ به کنگره، از مذاکره به عنوان راهی به سوی براندازی ایران نام برد تا زمینه لازم برای حمله به ایران را فراهم کند.

دکتر سید جلال حسینی اظهار کرد: دشمن قطعا به دنبال راهی است که بتواند برنامه ای را که در شوروی اجرایی کرد برای ایران نیز عملیاتی کند و رسیدن به این هدف را با اجرای برجام یک تا هفت در سر می پروراند.

وی با بیان اینکه برجام هسته ای در ایران عملی شد، افزود: برجام موشکی و تضعیف ایران، برجام تروریسم، برجام عدم حمایت از گروه جهادی، برجام حقوق بشر، برجام به رسمیت شناختن اسرائیل و در پایان برجام ارتباط با آمریکا از جمله اهداف عملیاتی دشمن برای ایران است که اگر روشنگری کافی صورت نگیرد؛ منتهی به تضعیف کشور ما خواهد شد.

دکترای علوم سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا می داند ایران به راحتی تن به اجرای مراحل هفت گانه برجام نخواهد داد، تاکید کرد: آمریکا مذاکره را راهی مناسب برای نفوذ به ایران دانست و اگر روشنگری کافی انجام نشود و خوشبینی به مذاکرات به حد اعلای خود برسد، قطعا شاهد اجرای همه مراحل هفت گانه برجام خواهیم بود همانطور که برجام حقوق بشر مد نظر خود را با امضای سند 2030 به ایران تحمیل کردند.

وی عملی کردن سند 2030 در کشور را راهی به سوی اجرای برجام حقوق بشر خواند و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، بدون تحقیق فرمایشی را مطرح نخواهد کرد و زمانی که می فرمایند: «این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود» قطعا از سوی مدیران کشور انتظار می رود نگرش دقیق نسبت به این سند داشته باشند و نگذارند حقوق بشر مد نظر غرب در کشور اسلامی ایران اجرا شود.

دکتر حسینی با تاکید بر اینکه کشور های پیشرفته دنیا، لزوم موفقیت خود را در چهار مساله هسته ای، سلول بنیادین و بیوتکنولوژی و همچنین هوافضا می دانند، گفت: کشورهای غربی معتقد هستند که اگر کشوری چهار علم مذکور را نداشته باشد، پیشرفت نخواهد کرد ولی ایران به راحتی تن به بتن ریزی در قلب اراک کرد و وظیفه انقلابیون این است که مردم را نسبت به آنچه که برای کشور مضر است، آگاه کنند.

وی در بخش دیگر گفتگو به سفر ترامپ به عربستان اشاره کرد و افزود: ترامپ با سه هدف در منطقه حضور پیدا کرد تا بتواند به مرور اهداف شوم خود بر علیه ایرن را عملی کند و اولین هدف خود را بر تضعیف ایران به کار گرفته است.

تحلیل گر سیاسی با اشاره به اینکه کشورهای غربی با همکار عربستان برای ایجاد ارتش منطقه ای بر علیه ایران، با اجرای برجام موشکی می خواهند دست ایران را از قدرت موشکی خالی کنند، خاطرنشان کرد: هدف دیگر سفر ترامپ به عربستان، ایجاد قدرت منطقه ای بر علیه ایران بود و به دنبال ایجاد ارتش منطقه ای بر علیه کشور هستند.

وی با ذکر هدف سوم سفر ترامپ به عربستان، متذکر شد: آمریکا قصد دوشیدن عربستان را دارد و اگر به هدف رسید و نیازی به عربستان نبود قطعا او را ذبح خواهد کرد.

دکتر حسینی با اشاره به اهداف ذکر شده حضور ترامپ در منطقه گفت: آمریکا هدفی جزء تضعیف ایران در جهان ندارد و این در حالی است که عده هنوز به مذاکرات خوشبین هستند.

انتهای پیام/ شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.