سرویس: اجتماعی 14:00 - شنبه 06 خرداد 1396

مدیرکل انتقال خون اصفهان همزمان با شروع رمضان خبر داد

آماده خون‌گیری با افزایش شیفت کاری/ صادرات خون از اصفهان

مدیرکل اداره انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه این اداره آمادگی کامل جهت پذیرایی از اهداکنندگان خون در استان اصفهان را دارد، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم که برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان اصفهان در ماه مبارک رمضان مراجعه کنند.

به گزارش اصفهان شرق، مجید زینلی در خصوص اهدای خون در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مراکز درمانی همیشه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند چرا که اتاق‌های عمل همیشه فعال‌ند و افرادی وجود دارند که نیاز به اعمال جراحی داشته و به تبع آن نیاز به خون هم دارند.

وی افزود: طبق آمارهای اعلام شده از منابع، از هر سه نفر یک نفر در طول زندگی حتماً نیاز به خون و فرآورده‌های خونی پیدا می‌کند، پس همه باید به این فکر کنیم که روزی خود و نزدیکان ما به دریافت خون نیاز خواهند داشت.

مدیرکل اداره انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: توصیه اکید اداره انتقال خون به مردم این است که نگذارند زمانی که ذخایر خونی مراکز درمانی نیاز به خون داشتند اقدام به اهدای خون کنند، بلکه قبل از نیاز و به وجود آمدن شرایط بحرانی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی در رابطه با آمار خون‌گیری مراکز اهدای خون در استان اصفهان در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته 128 هزار واحد خون‌گیری در استان اصفهان داشتیم که نسبت به سال 94 حدود 3 درصد افزایش داشت؛ با این تعداد واحد خون‌گیری در کل استان اصفهان تمام نیازهای مراکز درمانی در سال گذشته تأمین شدند.

زینلی ادامه داد: آن چیزی که مازاد بر نیاز مراکز درمانی در رابطه با فرآورده‌های خونی بود در سال گذشته از اداره کل انتقال خون استان اصفهان به سایر استان‌های کشور فرآورده‌های خونی ارسال شد تا سایر هم‌وطنان هم بتوانند از این فرآورده‌ها برای ادامه زندگی استفاده کنند.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان اقبال مردمی به اهدا خون بیشتر بوده به طوری که خون‌گیری در رمضان نسبت به ماه‌های قبل و بعد 15 درصد افزایش پیدا می‌کند؛ در همین راستا اداره کل انتقال خون استان اصفهان یک شیفت کاری برای مراکز خون‌گیری خود در کل استان اصفهان در ماه رمضان اضافه می‌کند.

مدیرکل اداره انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: بعد از افطار در شب‌های ماه مبارک رمضان، نیروهای اداره انتقال خون استان اصفهان در مراکز اهدای خون این استان پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

زینلی اضافه کرد: مرکز خواجوی اهدای خون اصفهان در سه شیفت کاری صبح، بعد از ظهر و بعد از افطار پذیرای اهداکنندگان خون است که پس از افطار یعنی از ساعت 21 به بعد تا پایان ماه مبارک رمضان این مرکز پذیرای اهداکنندگان خون است.

وی با بیان اینکه این اداره آمادگی کامل جهت پذیرایی از اهداکنندگان خون در استان اصفهان را دارد خاطرنشان کرد: از همه شهروندان و مردم استان اصفهان تقاضا داریم که برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان اصفهان در ماه مبارک رمضان مراجعه کنند و کمک یار نیازمندانی باشند که نیاز به فرآورده‌های خونی دارند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.