سرویس: اقتصادی 13:00 - شنبه 06 خرداد 1396

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان تاکید کرد:

روند کاهشی نرخ مرغ از هفته دوم ماه رمضان/باکمبود مرغ گرم مواجه هستیم

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان در خصوص افزایش قیمت مرغ به خصوص در شرایطی که ماه مبارک رمضان است، گفت: به طور معمول هفته نخست ماه رمضان قیمت‌ها به طور سوری افزایش می‌یابد اما با کاهش تب خرید مردم از هفته دوم این ماه قیمت مرغ کاهش می یابد.

به گزارش اصفهان شرق، اصغر احسان‌مهر در خصوص شرایط بازار مرغ در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: قیمت مرغ به طور حتم ارزان می شود.

وی با تاکید بر اینکه در هفته نخست ماه رمضان قیمت‌ها به صورت سوری افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با کاهش خرید مردم در ارتباط با مصرف کاذب، از هفته دوم مبارک رمضان قیمت مرغ روندی نزولی پیدا خواهد کرد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان، برای تنظیم بازار ماه رمضان، اداره پشتیبانی دام مقدار زیادی مرغ منجمد پیش‌بینی کرده و کمبود مرغ در بازار نداریم.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان فرهنگ مصرف مرغ منجمد را ندارند، افزود: عدم فرهنگ و شناخت مصرف مرغ منجمد و شیوع آنفلوآنزای مرغی، علت اصلی افزایش قیمت است که تا 20خرداد این مشکل برطرف شده و قیمت به وضع عادی خود برمی‌گردد.

احسان مهر با تاکید بر اینکه مردم دیگر شهرهای ایران این نوع گوشت را مصرف می‌کنند اما اصفهانی ها تمایل به مصرف مرغ گرم دارند، خاطرنشان کرد: اداره پشیبانی دام بهترین نوع را برای مرغ منجمد انتخاب می‌کند، اما ما فرهنگ مصرف آن را نداریم.

وی با اشاره به اینکه میزان کاهش قیمت مرغ برای ماه مبارک رمضان قابل پیش‌بینی نیست، گفت: افزایش قیمت سبب کاهش میزان خرید و مصرف شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان با تاکید بر اینکه هم اکنون با کمبود مرغ گرم مواجه هستیم. مرغ سرد به میزان کافی داریم اما سلیقه مصرف کنندگان به خصوص اصفهانی ها این نوع مرغ نیست،  گفت:  مرغداران درحال تلاش برای به ثمر رساندن جوجه‌های ریخته شده، هستند و تا 20 خرداد موضوع افزایش قیمت گوشت مرغ مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش 200 تومانی قیمت گوشت مرغ، گفت: قیمت مرغ از 7370 تومان به حدود 7570 تومان افزایش یافته است اما قیمت این فراورده پروتئینی تا هفته آینده کاهش می باید.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان هفته گذشته با بیان اینکه برای توزیع مرغ منجمد دولتی در اصفهان شبکه توزیع مویرگی تعیین کرده ایم، گفت: براین اساس ما در شرکت های تعاونی مصرف، کارمندی، کارگری، رفاه، اتکا، کوثر و … در سطح شهر اقدام به عرضه مرغ دولتی منجمد می کنیم اما ایرادی که وجود دارد این فراورده به دست مردم نمی رسد.

علی اکبر نجفی در خصوص وضعیت بازار مرغ در ماه مبارک رمضان در اصفهان، بیان داشت: مرغ به عنوان یکی از کالاهای اساسی محسوب می شود بنابراین این محصول با قیمت ۵۳۰۰ تومان به مغازه دار عرضه و با نرخ ۵۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده می رسد.

وی تصریح کرد: برای ماه رمضان امسال ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سطح عرضه اصفهان توزیع خواهد شد.

هفته گذشته نیز یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تاکید کرد: الگوی خرید مردم هم در برخی موارد موجب تحریک غیر واقعی بازار و افزایش قیمت مرغ می‌شود. خرید بیش از حد نیاز از جمله رفتاری است که در ماه رمضان اتفاق می‌افتد. در این خصوص خانواده‌ها باید به نکاتی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.