سرویس: اجتماعی 09:25 - شنبه 06 خرداد 1396

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد

اجرای طرح ضیافت الهی در 206 بقعه استان اصفهان/ افطاری ساده در جوار 114 امام‌زاده استان اصفهان

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ترتیل‌خوانی قرآن کریم در 141 بقعه استان اصفهان، برپایی برنامه ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان در بیش از 206 بقعه و افطاری ساده در 114 امام‌زاده استان اصفهان از جمله برنامه‌های اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام حسن امیری پیرامون برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان در بیش از 206 بقعه سطح استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعزام 20 مبلغ از قم در این ایام، افزود: بیش از 200 مبلغ بومی هم در ماه مبارک رمضان به بقاع مختلف اعزام می شوند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در بیش از 73 بقعه نماز صبح، 120 بقعه نماز ظهر و بیش از 100 بقعه نماز مغرب و عشا به جماعت اقامه خواهد شد.

امیری به برپایی 35 خیمه معرفت در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، روزانه در 136 امام‌زاده مراسم سخنرانی برگزار می‌شود، در 141 بقعه استان اصفهان هم ترتیل‌خوانی قرآن کریم برنامه‌ریزی شده که در امام‌زاده هلال‌بن علی، مشهد اردهال، آقا علی عباس و امام‌زاده نرمی به صورت زنده از شبکه‌های پنج، قرآن و آموزش، اصفهان پخش می‌شود.

وی یادآور شد: در ایام وفات حضرت خدیجه در 83 بقعه متبرکه مراسم ویژه‌ای تدارک دیده شده و در ایام ولادت امام حسن مجتبی 186 بقعه میزبان سفره کریم اهل‌بیت خواهند بود که هم‌زمان با جشن میلاد در 114 امام‌زاده استان اصفهان مراسم افطاری ساده نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به ویژه برنامه‌های شب قدر اشاره کرد و گفت: 186 بقعه میزبان شب زنده‌داران خواهند بود؛ محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری هم در جوار امام‌زادگان استان اصفهان برگزار می‌شود.

امیری با اشاره به بقاع شاخص شهر اصفهان هم خاطر نشان کرد: آستان مقدس حضرت زینب بنت موسی‌بن‌جعفر، شاهزید، ابوالعباس، مقبره علامه مجلسی، امام زاده ستی فاطمه، امام‌زاده شاه‌میر‌حمزه از جمله بقاعی هستند که در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده اند.

وی با اشاره به اینکه نماز عید فطر در 104 بقعه استان اصفهان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: جهت گیری برنامه‌های اداره اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان، استفاده از ظرفیت‌های معنوی این ماه مبارک در راستای افزایش معنویت زائران و روزه‌داران خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تأکید کرد: تا پایان هفته غبارروبی و نظافت از بقاع متبرکه و تعویض کتب ادعیه و قرآن‌ها صورت خواهد گرفت تا برای آماده پذیرایی از روزه‌داران در ایام ماه مبارک رمضان باشند، با ائمه جمعه و جماعات و مسؤولان فرهنگی امام‌زادگان هماهنگی‌هایی انجام شده  و دستورالعمل‌هایی جهت اجرای بهتر برنامه‌های ویژه این ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.