سرویس: اخبار شهرستان 17:33 - جمعه 05 خرداد 1396

امام جمعه شهر نصرآباد:

آماده تحقق وعده های انتخاباتی منتخبین ریاست جمهوری و شورا هستیم

حجت الاسلام دشتی گفت: همه اماده ایم که با همکاری خود زمینه تحقق خواسته های مردمی و وعده های شوراها و رئیس جمهور منتخب را در راستای اشارات و فرمایشات مقام معظم رهبری و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ حضرت حجت الاسلام والمسلمین کمال دشتی امام جمعه محترم شهر نصرآباد جرقویه اصفهان در خطبه های های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان. گفت: بهترین مقدمه و توشه برای ورود به ماه مبارک رمضان تقوای الهی است. که یکی از راه‌های کسب تقوا ارتباط و اتصال با وجود نازنین امام زمان علیه السلام است.

دشتی در رابطه با وظایف امام علیه السلام گفت: امام مفسر قرآن. بیان کننده احکام الهی.حافظ دین خدا. رهبر جامعه و تربیت کننده مردم می باشد و از آنجایی که بدون اشتباه و نقص و فراموشی است بهترین الگو برای هر انسانی می باشد و در قرآن کریم پیامبر اسلام به عنوان بهترین الگو و اسوه حسنه معرفی شده است و بعد از آن حضرت امام معصوم بهترین الگوست و کلام و عمل و حتی سکوت امام می تواند برای ما الگو و نشان دهنده سبک زندگی باشد.چرا که هر انسانی در هر سن و سالی به الگوی کامل نیازدارد.

امام جمعه نصرآباد در ادامه پیرامون وظایف خانواده مهدوی گفت: تولید و تربیت نسل منتظر و ایجاد آرامش و سکونت در خانواده از وظایف اصلی یک خانواده مهدوی است که این ارامش در سایه یاد و نام و ذکر خدا و انس با قران و عترت حاصل می شود. چه بسا افرادی که از لحاظ مادی دارای رفاه و اسایش هستند اما به علت غفلت از یاد خدا ارامش روحی و روانی ندارند.

وی در خطبه دوم نیز با سفارش به تقوا گفت : بیایید علاوه بر تقوای عوام تقوای خواص را هم پیشه کنیم تا در ماه رمضان زمینه را برای مهدی باور و مهدی یاور شدن خود و دیگران فراهم کنیم.

نامبرده با بر شمردن برخی اثار و برکات ماه خدا گفت: ماه رمضان دانشگاه علمی و عملی. آموزشی و پرورشی و تربیتی و اصلاحی است و باید آن را قدر دانسته و بهترین استفاده را از آن ببریم.

خطیب مذکور با اشاره به اعلام اجرای طرح نهضت قرآن آموزی در شهر نصرآباد با شعار هر نصرابادی 5 ساعت اموزش قران کریم در سال 96 گفت: این طرح از روز اول ماه رمضان آغاز خواهد شد.

نامبرده در بخش دیگری از خطبه ها با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای بهره گیری از برکات ماه رحمت و مغفرت گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای توفیق و تلاش . برنامه ریزی و تنظیم وقت. پیوند با ولایت. آشتی با خدا و قران و امام زمان علیه السلام . رفع کدورت‌ها و کینه ها و ناراحتی‌ها و اصلاح ظاهر و باطن و در یک کلام خوب شدن و بزرگترین فرصت برای برنامه ریزی معنوی و فتح قله تقواست.

کمال دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای روزه اولی ها گفت: کمک کنیم که ماه رمضان و روزه برای روزه اولی ها شیرین باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت احیا و تقویت امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از مسائلی که به نظام اجتماعی ما ضربه می زند روزه‌خواری است و ما باید با لطافت و زیبایی از طریق امر به معروف و نهی از منکر به افرادی که روزه خواری می‌کنند تذکر بدهیم و این را وظیفه خود بدانیم تا قبح روزه خواری در شهر ما شکسته نشود.

حجت الاسلام دشتی درباره انتخابات با بیان این که به تعبیر مقام معظم رهبری پیروز انتخابات مردم و نظام بودند گفت: از حضور حماسی مردم در لبیک به منویات مقام عظمای ولایت که باعث شد دشمن اعتراف کند پیروز انتخابات ایران شخص رهبری بود تشکر می کنم و ضمن تبریک به منتخابان مردم در شورای اسلامی شهر . از زحمات و تلاش های شهردار محترم و شورای اسلامی شهر تشکر می کنم.

نامبرده با بیان این که حضور حداکثری ضامن امنیت و تولید کننده امنیت داخلی است.با اشاره به انتظارات و توقعات مردم و وعده های تبلیغاتی گفت: همه اماده ایم که با همکاری خود زمینه تحقق خواسته های مردمی و وعده های شوراها و رئیس جمهور منتخب را در راستای اشارات و فرمایشات مقام معظم رهبری و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کنیم.

امام جمعه نصراباد با محکومیت برخی اتهامات و حملات به نماز جمعه و ائمه جمعه در برخی جشن های بعد انتخابات . به سفر رئیس جمهور امریکا به عربستان و اسراییل و اقدامات و بازتاب این سفر گفت:ایران هراسی و تضعیف محور مقاومت از اهداف این سفر بود چرا که آمریکا نمی‌خواهد در منطقه آرامش باشد و این مثلث شوم غربی. عربی و عبری در صدد توطئه علیه ایران اسلامی و محور مقاومت است.

نامبرده ضمن محکوم کردن حمله ال خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم و صدور حکم علیه این روحانی برجسته بحرینی; به انفجار تروریستی در منچستر اشاره کرد و افزود: این اقدام حکایت از شکننده بودن امنیت در اروپا و رفتار متناقض غربی ها در برابر تروریست دارد و آنچه را که خود تربیت کرده اند بلای جانشان شده و باعث نابودی آنها خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.