سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:08 - دوشنبه 05 اسفند 1392

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد

حفر 57 حلقه چاه برای مقابله با بحران کم آبی اصفهان

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حفر چاه‌های اضطراری به تعداد 57 حلقه و تجهیز 40 حلقه چاه از اقدامات انجام شده برای تأمین کمبود آب رودخانه زاینده‌رود است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، حمیدرضا جانباز در جلسه‌ای که با هدف تأمین آب شرب استان و با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تأمین آب شرب شهرها و روستاهای استان اصفهان از دغدغه‌های وزارت نیرو است و حتی اگر زاینده‌رود نیز با مشکل کم آبی مواجه نشده بود در تأمین آب شرب استان اصفهان با مشکل روبرو بودیم.

وی در ادامه افزود: حجم سد زاینده‌رود به 14/1 درصد حجم اصلی خود رسیده است و در حال حاضر بخش قابل توجهی از موارد تأمین آب شرب سامانه آب‌رسانی اصفهان بزرگ را از دست داده‌ایم.

جانباز با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در این خصوص به تصویب رسیده است، افزود: حفر چاه‌های اضطراری به تعداد 57 حلقه و همچنین تجهیز 40 حلقه چاه از اقدامات انجام شده برای تأمین شهرها و روستاهای استان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در توزیع اعتبارات استانی به طرح‌های تأمین آب توجه شده است، افزود: تأمین منابع آب شرب شهرها و روستاهای استان و مدیریت مصرف در شرکت‌ها، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه بخش‌هایی از طرح‌های تأمین آب سازه‌ای است؛ گفت: در طرح‌های کوتاه مدت این موارد در دستور کار قرار گرفته است.

جانباز در ادامه تصریح کرد: مدیریت مصرف و مدیریت هوشمند و فشار در شبکه نیز در دستور کار قرار گرفته است و مردم نیز باید صرفه‌جویی در مصرف آب را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر در اصفهان بیش از حد نرمال نبوده است، گفت: باید صرفه جویی در مصرف آب همچون گذشته در دستور کار قرار گیرد و در ماه اسفند و در آستانه سال نو رعایت الگوی مصرف مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه برنامه‌های مصوب خوبی در درازمدت به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت، گفت: مبنای کار ما تخصیص اعتبار و آغاز طرح‌های اجرایی در این زمینه در استان است.

جانبازی با بیان اینکه متأسفانه تعرفه‌های آب در سطح کشور بسیار پایین است، گفت: اعتبار طرح‌های جلوگیری از پرت آب از این طریق تأمین می‌شود و با این تعرفه‌ها چرخه اقتصادی طرح‌ها و همچنین طرح‌های تأمین آب شرب دچار وقفه طولانی خواهد شد.

وی به لزوم تخصیص اعتبارات لازم در این خصوص اشاره کرد و گفت: با افزایش تعرفه‌های مشترکین پرمصرف می‌توانیم هزینه‌های تأمین، نگهداری و پایداری شبکه‌های آب‌رسانی را تأمین نماییم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.