اصفهان شرق

افتتاح طرح مبارزه با بیماری سالک در جرقویه علیا

کدخبر: 134100
1396/03/04 در ساعت 13:25

به گزارش اصفهان شرق، پیش از ظهر امروز و طبق سال های گذشته، طرح مبارزه با بیماری سالک در بخش کویری جرقویه علیا با حضور مسئولان و داوطلبان لانه کوبی موش های صحرایی آغاز شد.

بخشدار جرقویه در مراسم افتتاح این طرح با اشاره به اهمیت این فعالیت در شرق اصفهان و منطقه کویری گفت: بیماری سالک علاوه بر آسیب های اجتماعی می تواند هزینه های درمانی بالایی هم داشته باشد بنابراین پیشگیری کردن از این بیماری برای همه ارزانتر از درمان بوده و برای ریشه کنی این بیماری همه باید بسیج شوند و از ظرفیت های خود منطقه استفاده کنند.

کارشناس بیماری های مشترک دام و انسان مرکز بهداشت شماره دو اصفهان نیز آموزش های لازم را نیروهای بسیجی شرکت کننده در این طرح بیان کرد.

حسین زاده در ادامه با اشاره به وسیع بودن منطقه جرقویه علیا افزود: طرح مبارزه با بیماری سالک در منطقه جرقویه علیا با شرکت 40 نفر از بسیجیان آغاز شده است و  امیدواریم بتوان پیشگیری خوبی از شیوع بیماری سالک داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:  قسمت اول تقسیم بندی بخش شامل، شهر حسن آباد، روستاهای کمال آباد، دستجرد، مالواجرد، خارا، الله آباد و قسمت دوم دهستان رامشه و همچنین قسمت سوم جرقویه سفلی است.

انتهای پیام/