سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:07 - دوشنبه 05 اسفند 1392

با سفر وزیر نیرو به اصفهان صورت می‌گیرد

اجرای طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود

استاندار اصفهان گفت: با سفر وزیر نیرو به اصفهان اجرای طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود کلید خواهد خورد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه‌ای که با هدف تأمین آب شرب استان و با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و معاونین برگزار شد اظهار کرد: برای تأمین آب شرب استان راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکلات رودخانه‌ زاینده رود در سال‌های اخیر گفت: 70 درصد از فولاد کشور، 50 درصد از تولید سیمان و مصالح ساختمانی کشور، 27 درصد از فراورده‌های نفتی و 10 درصد از برق کشور از رودخانه‌ زاینده رود تأمین می‌شود و با توجه به اینکه تولیدات ملی محسوب می‌شوند باید مشکلات رودخانه‌ زاینده رود نیز به صورت ملی مورد توجه قرار گیرند.

زرگرپور با بیان اینکه تأمین منابع آب و جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود یک مقوله‌ ملی است، اظهار داشت: درصد قابل توجهی از تولیدات و اقتصاد کشور به حیات زاینده رود وابسته است.

استاندار اصفهان در ادامه افزود: بودجه‌ استان اصفهان 500 میلیارد تومان نظر گرفته شده است؛ در صورتی که استان اصفهان 3 هزار میلیارد تومان از بودجه‌ کشور را تأمین می‌کند و بخشی از مشکلات کشور در استان اصفهان حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با آب در استان 3 مشکل اساسی وجود دارد تصریح کرد: استان اصفهان یک استان کم بارش و خشک است و حتی اگر آب نیز وجود داشته باشد سامانه‌های انتقال و تأمین آب شرب جواب نمی‌دهد و همچنین کیفیت آب و مراقبت از پساب‌ها نیز از مشکلات اساسی آب استان می‌باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به 7 سال خشکسالی در استان؛ گفت: استان اصفهان هم در بخش کشاورزی و هم در تأمین آب شرب با مشکل مواجه است.

زرگرپور به سفر وزیر نیرو به استان در آینده‌ نزدیک اشاره کرد و گفت: با سفر وزیر نیرو به اصفهان اجرای سند جامع احیای حوضه  آبریز زاینده رود کلید می‌خورد که این موضوع می‌تواند خبر خوب و مهمی برای مردم باشد.

استاندار اصفهان افزود: انتظار مردم از مدیریت استان داشتن یک طرح مشخص برای تأمین آب استان در دراز مدت است ولی آنچه برای ما حیاتی است تأمین آب شرب استان در تابستان و داشتن برنامه‌های کوتاه مدت در این زمینه است.

زرگرپور با اشاره به طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت که در این جلسه به تصویب رسید، گفت: در خصوص این طرح‌ها مدیران به جمع بندی خوبی رسیدند که امیدواریم با اجرای این طرح‌ها و با مشارکت شرکت آب و فاضلاب کشور بتوانیم هم از این بحران عبور کنیم و هم در دراز مدت آب شرب استان تأمین شود.

وی در ادامه یادآور شد: در ارتباط با مسائل کلان رودخانه‌ زاینده رود، طرح جامع احیای حوضه  آبریز زاینده رود در شورای عالی آب به تصویب رسیده است ولی با توجه به اینکه این طرح بلند مدت است، در کوتاه مدت مشکلات تأمین آب شرب استان را حل نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه صرفه جویی و استفاده  بهینه از آب برای برون رفت از این شرایط ضروری است، گفت: مردم شریف استان باید در جریان کامل برنامه‌های تأمین آب استان قرار گیرند و مسئولین باید در این زمینه پاسخگوی مردم باشند.

زرگرپور بر ضرورت صرفه‌جویی 20 درصدی در اسفندماه و به خصوص ماه‌های تیر و مرداد تاکید کرد و گفت: چنانچه حداقل 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی نشود استان با مشکل روبرو خواهد شد و مجبور به استفاده از طرح‌های محدودکننده در این خصوص هستیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.