سرویس: اقتصادی 09:29 - پنجشنبه 04 خرداد 1396

از رفع بیکاری تا اعتماد

مطالبات اقتصادی مردم از دولت دوازدهم مشمول چه مواردی می شود؟

در آینده ای نه چندان دور،دولت دوازدهم بصورت رسمی فعالیت خود را در صحنه اجرایی کشور آغاز خواهد کرد،در این میان،انباشتی از مطالبات متعدد،متکثر و متنوع،عرصه ای سخت و دشوار را برای چهار سال آینده کشور رقم زده که قطعاً رفع کاستی های مربوطه،منوط به عزمی جدی و همتی عالی خواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق، در شرایطی دولت یازدهم،هفته ها و ماه های پایانی مدیریت خود را در حوزه اجرایی طی می‌کند که حجم انبوهی از مطالبات و انتظارات متنوع و متکثر از اقشار، طیف ها و بخش های متعدد جامعه،عرصه ای سخت و دشوار را برای دولت آینده(دوازدهم)رقم زده است.

بدون تردید،کانون تمرکز مطالبات به عرصه اقتصادی معطوف می شود، رفع بیکاری و اشتغالزایی هر چه بیشتر، ایجاد رونق اقتصادی و رفع رکود،به سامان رسیدن پروژه های مسکن مهر،حصول رونق در بازار مسکن، تنها بخش هایی از مطالبات مطروحه از سوی عموم جامعه محسوب می شود که در ذیل این گزارش بصورت دقیق تری به آن پرداخته خواهد شد.

منصور عبدالزاده،مدرس دانشگاه  اشاره به ضرورت رفع معضل بیکاری به عنوان یکی از اصلی ترین چالش اقتصادی و اجتماعی فعلی کشور،اظهار داشت: آن‌چنان که از شواهد،قرائن و بررسی های انجام شده به نظر می رسد، بخش عمده بیکاری متوجه قشر تحصیلکرده جامعه است که این برای کشوری با میلیون ها نفر دانش آموخته در مراکز آموزش عالیه یا دانشگاهی،خوشایند به نظر نمی رسد.

وی افزود:بدون تردید،وظیفه دولت دوازدهم است که بستر مناسبی برای اشتغال جوانان ایجاد کند،اما به اعتقاد بنده،فراتر از این بستر سازی،باید آموزش مبتنی بر مهارت افزایی در کشور تقویت شود.

عبدالزاده گفت:کاهش جذب دانشجو در رشته های اشباع شده از دیگر ضروریاتی است که باید در صدر اولویت های وزارت علوم دولت دوازدهم قرار گیرد زیرا خروجی بسیاری از دانشگاه ها در شرایط فعلی جز سنگین تر شدن بار غیر قابل تحمل بیکاری برای کشور نتیجه ای دیگر در بر نخواهد داشت.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد:با همه انتظارات به حقی که در خصوص وظیفه دولت مبنی بر افزایش فرصت های شغلی وجود دارد،اما می طلبد متقاضیان کار بخصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی از اندیشه و نبوغ خود برای اشتغال خویش بهره برند و قطعاً مجموعه مؤلفه های فوق می تواند بخش قابل توجهی از معضلات مرتبط با بیکاری را در کشور مرتفع نماید.

انتهای پیام /خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.