سرویس: اجتماعی 09:27 - سه شنبه 02 خرداد 1396

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خبر داد

راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی برای کمک به بیماران نیازمند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در بخش تجهیزات پزشکی در جمعیت هلال احمر استان اصفهان با راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی وسایل به روز و ساماندهی شده در اختیار بیماران نیازمند قرار می گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مومنی با اشاره به راه‌اندازی بانک امانات در جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد: در بخش تجهیزات پزشکی در جمعیت هلال احمر استان اصفهان با راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی به کمک خیرین استان تلاش بر این است تا افراد خیر و اشخاص که وسایل پزشکی بلا استفاده در منزل دارند، به این بانک امانات اهدا کنند.

وسایل به‌روز و ساماندهی شده در اختیار بیماران نیازمند

وی تصریح کرد: در این بانک تجهیزات پزشکی این وسایل به روز و ساماندهی شده و به سایر بیماران نیازمند به صورت امانت داده می‌شود و بیماران بعد از استفاده و طی شدن مدت زمانی وسیله را به بانک امانات تجهیزات پزشکی باز می‌گردانند.

مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمر استان اصفهان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند وسایل اضافه پزشکی در منزلشان را برای استفاده بیماران نیازمند به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان اصفهان اهدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در هفته هلال احمر بین ۱۵ تا ۲۵ درصد تخفیف برای مراجعان و جانبازان برای استفاده از خدمات درمانی و توانبخشی داشتیم، بیان کرد: در مرکز توابخشی خدمات متفاوتی شامل ساخت ارتوز و پروتز برای جانبازان و معلولان، گفتاردرمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی وجود دارد که ارائه خدمات می‌کنند.

مومنی اضافه کرد: علاوه بر این موارد، درمانگاه‌های تخصصی همچون درمانگاه دندانپزشکی و درمانگاه‌های دیگری که واکسیناسیون را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند، در مرکز توابخشی کارت واکسن بین‌المللی برای سفرهای خارج از کشور صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه‌های دیگر برنامه‌های ویژه در بخش امداد و نجات، مانورهای متفاوتی در شهرستانها برگزار شد که نشان از آمادگیهای لازم نیروهای امدادی داشت.

جمعیت هلال احمر استان بزرگترین نهاد مردمی است

مومنی با اشاره به لزوم پوشش حوادث بیان کرد: در هفته هلال احمر پوشش حوادث در استان به دلیل بارش‌های متعدد را در برنامه داشتیم که در پوشش این حوادث امدادگران و نجات‌گران هلال احمر در تیم‌های متفاوت برای ارائه خدمات آماده بودند.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های ویژه در بخش جوانان هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه جوانان هلال احمر هم برنامه ویژه‌ای در دستور کار بود، جمعیت هلال احمر استان بزرگ‌ترین نهاد مردمی است که انجام فعالیت‌ها بیشتر توسط اعضای داوطلب آن انجام می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمر استان اصفهان افزود: در حوزه جوانان و در حوزه داوطلبان با برگزاری بازارچه‌های خیریه که متناسب با نیازسنجی‌ها انجام می‌شود، تلاش بر این بوده تا با فروش اقلام، سود حاصل از این بخش برای بیماران و نیازمندان استفاده شود.

وی ادامه داد: در هفته هلال احمر این بازارچه به همت کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و هنوز هم ادامه دارد و سود حاصل از درآمد این بازارچه با هماهنگی هلال احمر و دانشگاه برای بیماران نیازمند و سایر نیازمندان جامعه استفاده می‌شود.

مومنی اضافه کرد: در طی این هفته در دانشگاه صنعتی برگزاری مانور امدادی دانشجویی با حضور تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر از کانون هلال احمر را داشتیم و این تیم‌ها با کسب آموزش‌ها، مهارت‌های خود را در قالب مانور به نمایش گذاشته و میزان توانایی خود را سنجیدند.

وی با اشاره به برنامه‌های ورزشی اجرا شده در هفته هلال احمر مهم‌ترین این برنامه‌ها را دوچرخه‌سواری اعلام کرد و گفت: در این همایش حدود ۲۰۰ نفر از دوچرخه‌سوارن مسیر روبه‌روی تالار فرشچیان را به سمت سی و سه پل، پل چوبی و پل خواجو رکاب زدند، علاوه بر در این همایش درباره اهداف هلال احمر، آموزش‌های امدادی و ضروت آن، استفاده بیشتر از دوچرخه و کمک به محیط زیست بحث و تبادل نظر شد.

سازمانی جهانی با هدف خدمت به مردم در راستای صلح پایدار

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ضمن تاکید بر فعالیت‌های حوزه روابط عمومی اذعان کرد: روزهای هفته هلال احمر یادآور ایثار، خدمت، محبت و بشردوستی است و در حوزه روابط عمومی نیز فعالیت‌هایی را داشتیم، این اتفاق یادآور این نکته است که هلال احمر جمعیتی مردمی و سازمانی جهانی با هدف خدمت به مردم است که در راستای صلح پایدار تلاش می‌کند.

وی با بر شمردن هفت اصل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: هفت اصل جمعیت هلال احمر شامل انسانیت، بی‌طرفی، بی‌غرضی، جهان شمولی، یگانگی، استقلال و خدمات داوطلبانه است.

مومنی افزود: انجام برنامه‌های هلال احمر در حوزه بشردوستی با اهداف تسکین آلام بشری، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها، تامین احترام افراد و برقراری صلح و دوستی پایدار ملت‌ها است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.