سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 14:15 - دوشنبه 01 خرداد 1396

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان:

دولت به وعده‌های قبلی خود در حوزه آب عمل کند/ عدم تامین بودجه، بزرگترین مشکل بخش کشاورزی است

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان گفت: خواسته کشاورزان شرق اصفهان از دولت جدید، عمل کردن به وعده‌های قبلی و اجرانشده نظیر ساماندهی رودخانه زاینده‌رود، جلوگیری از اضافه برداشت‌ها، تأمین حق آبه ها، آب‌رسانی به مزارع و احداث کانال‌ها است.

به گزارش اصفهان شرق، حسن محسنی در رابطه با خواسته‌های کشاورزان شرق اصفهان از دولت جدید اظهار کرد: خواسته کشاورزان شرق اصفهان از دولت جدید، عمل کردن به وعده‌های قبلی و اجرانشده نظیر ساماندهی رودخانه زاینده‌رود، جلوگیری از اضافه برداشت‌ها، تأمین حق آبه ها، آب‌رسانی به مزارع و احداث کانال‌ها است.

وی در ادامه افزود: عامل اصلی باقی ماندن این وعده‌ها، عدم تأمین بودجه است و دولت حتی برای طرح‌های ضروری و طرح‌هایی که قراردادهای آن بسته‌شده و مطالعات آن صورت گرفته است نیز بودجه‌ای تزریق نکرده است.

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان تصریح کرد: برای ساماندهی رودخانه بارها از دولت تأمین بودجه را خواستار شدیم اما هنوز هیچ مبلغی برای آن پرداخت‌ نشده است.

محسنی تأکید کرد: به دلیل همین عدم تأمین اعتبار، زاینده‌رود به‌ طور مناسب ساماندهی نشد و همین باعث شده امسال کشت کشاورزان با افت مواجه شود.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر اضافه برداشت‌ها در بستر رودخانه خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل عدم نظارت بر برداشت‌های بی‌رویه بالادست، میزان ورودی آب رودخانه کاهش یافت و کشاورزان نمی‌توانند به‌طور کامل زمین‌های خود را آبیاری کنند.

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان بیان کرد: به دلیل گرمی هوا، چاه‌های اطراف رودخانه نیز روشن‌شده و این اقدام بر حجم آب رودخانه تأثیر گذاشته است.

محسنی افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان تا جایی که توانست کار خود را انجام داد اما دولت و وزارت نیرو، حمایت لازم برای برقراری قانون و تأمین حقوق حق آبه داران صورت نداد.

وی همچنین تصریح کرد: عملکرد جهاد کشاورزی و نیروهای آن مناسب بوده اما مشکل تأمین بودجه از سوی دولت برای احداث کانال‌ها، تسطیح اراضی و اقداماتی نظیر آن موجب شده کارهای زیاnی روی زمین بماند و انتظار کشاورزان از دولت جدید، تأمین بودجه طرح‌های مهم کشاورزی است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.