سرویس: اجتماعی 13:00 - دوشنبه 01 خرداد 1396

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان خبرداد؛

برگزاری همایش ملی «شناخت گویش‌های محلی منطقه شرق اصفهان» در انارک

الهیاری گفت: همایش ملی «شناخت گویش‌های محلی منطقه شرق اصفهان» با همکاری هیئت‌مدیره موزه‌داران در شهریورماه سال جاری در شهر تاریخی انارک برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در دیدار با اعضای تشکل‌های موزه‌داران استان با اشاره به فرارسیدن هفته میراث فرهنگی، گفت: ما در ادامه فعالیت‌های خود در دولت به توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد کمک می‌کنیم.

فریدون الهیاری موزه‌ها را شناسنامه و هویت یک ملت دانست و خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید مکانی برای تداوم زندگی انسان در آینده و درس گیری باشد، اما متأسفانه به پرداختن به گذشته محدود شده است.

وی یکی از افتخارات مهم را انجام فعالیت‌های فرهنگی دانست که همه توان اجرای آن را ندارند و گفت: سازمان‌های مردم نهادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند از فرهیختگان جامعه محسوب می‌شوند؛ ارتباط با این سازمان‌ها که فعالیت خود را به موزه‌ها اختصاص داده‌اند از افتخارات ما است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان فرهنگ را عامل تداوم کلت ایران در طول سال‌ها دانست و تأکید کرد: ملت ما در طول قرن‌ها با مخاطرات و تهدیدهای گوناگونی مواجه شدند که فرهنگ مشترک آن‌ها عامل نجات ما و تداول فرهنگ ایرانی شده است.

الهیاری با بیان اینکه امروز این تلاش‌های گسترده فرهنگی نیاکان در قالب میراث فرهنگی متبلور شده است، عنوان کرد: این میراث فرهنگی سرمایه‌ای ارزشمند و بیانگر هویت این ملت بزرگ است که باید بکوشیم تا از این سرمایه اجتماعی به بهترین نحو ممکن برای آگاه‌سازی نسل‌های آینده ایرانی استفاده کنیم.

وی در ادامه به برگزاری همایش ملی «شناخت گویش‌های محلی منطقه شرق اصفهان» اشاره کرد و خاطرنشان شد: این همایش با همکاری هیئت‌مدیره موزه‌داران در شهریورماه سال جاری در شهر تاریخی انارک برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و پژوهشکده میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در برگزاری این همایش همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.