سرویس: اقتصادی 15:20 - یکشنبه 31 اردیبهشت 1396

حاجی‌دلیگانی:

مشکل آب استان اصفهان با رویه قبلی قابل حل نیست/ لزوم تغییر رویه دولت برای تحقق وعده‌ها زیاد روی زمین مانده

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: با رویه قبلی، مشکل آب اصفهان حل نمی‌شود و دولت اگر خواهان تحقق وعده‌ها است باید اقتداری از خود نشان دهد و روش‌های خود را تغییر دهد.

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن نتیجه آن اظهار کرد: مردم ایران با حضور گسترده خود پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای دیگر آفریدند و بار دیگر انسجام ملت را به رخ جهانیان کشاندند.

وی با تبریک نتیجه انتخابات به رئیس‌جمهور منتخب افزود: انتظار می‌رود که در دوره جدید، وعده‌های مطرح‌شده در دوران انتخابات به‌خوبی و به‌ طور کامل اجرایی شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در پاسخ به سؤالی در رابطه با خواسته مردم استان اصفهان از دولت دوازدهم تصریح کرد: چینش دولت باید به‌گونه‌ای باشد که وعده‌های رئیس‌جمهور در رابطه با استان اصفهان نیز رنگ واقعیت به خود بگیرند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مردم این بار مطالباتی واقعی دارند و با نظر به اینکه دولت قبل، دولت دوازدهم، دولت خود آقای روحانی است؛ امیدواریم عملکرد بهتری را مشاهده کنیم و وعده‌ها مجدداً حواله به آینده نشوند.

وی مسأله آب را مهم‌ترین خواسته مردم استان اصفهان عنوان کرد و یادآور شد: در بحث آب، دولت یازدهم نیز وعده‌های زیادی داشت که هیچ‌یک عملی نشد و مهم‌ترین خواسته مردم اصفهان، عملی شدن این وعده‌ها است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه با اشاره با اقداماتی که در سایر استان‌ها نسبت به آب اصفهان صورت می‌گیرد اشاره کرد و بیان داشت: دولت موظف است که همه اقدامات خلاف قانون در حوزه آب را پیگیری و رفع کند و با برداشت‌های بی‌رویه و غیرقانونی که در دست برنامه‌ریزی است مهار شود.

حاجی دلیگانی تأکید کرد: مردم حاضر در استان اصفهان نیاز به آب شرب دارند و جمعیت هم‌وطنان بختیاری حاضر در اصفهان نیز بیشتر از بختیاری‌های استان چهارمحال است و دولت به رعایت حقوق آبی این افراد نیز توجه کند.

وی اظهار داشت: دولت باید توجه کند که تقریباً به‌اندازه موافقان حسن روحانی در انتخابات، مخالفانی در استان اصفهان وجود دارند که از وضعیت فعلی راضی نیستند و باید به وضعیت این افراد رسیدگی شود تا عموم مردم در رفاه قرار بگیرند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه با اشاره به تکمیل نشدن راه‌آهن اصفهان- تهران و توسعه فرودگاه شهید بهشتی اذعان کرد: وعده‌های روی زمین‌مانده‌ای از دولت قبل مانده که پیشرفتی نیز در آن حاصل نشده است و دولت باید هرچه سریع‌تر به آن‌ها رسیدگی کند.

حاجی دلیگانی با انتقاد از عدم اختصاص بودجه به پروژه‌های آب‌رسانی زاینده‌رود گفت: این طرح‌ها از نظر تأمین بودجه در اولویت دولت نبودند و در بودجه سال 96 نیز بودجه حداقلی به آن‌ها تعلق گرفت.

وی افزود: بحث تونل سوم همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده، پروژه‌های تأمین آب نیز آن‌گونه که باید فعال نیست؛ پروژه سامانه دوم آب شرب نیز غیرفعال است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در خاتمه تأکید کرد: با رویه قبلی، مشکل آب اصفهان حل نمی‌شود و دولت اگر خواهان تحقق وعده‌ها است باید اقتداری از خود نشان دهد و روش‌های خود را تغییر دهد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.