اصفهان شرق

انتخاب مجدد روحانی و چند پیام

کدخبر: 133772
1396/02/31 در ساعت 01:47

اصفهان شرق_ مهدی نجفی/ دوازدهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری با همۀ فراز و نشیب های خاص خود، لیکن با مشارکت بیش از 73 درصدی مردم به پایان رسید که در نوع خود مبیّن شکوه مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است.

در این میان انتخاب مجدد روحانی به ریاست کرسی اجرایی کشور نشان داد این فرصت از سوی مردم به روحانی داده شده تا با همۀ اهرم های ادعایی، از جمله برجام و بهبود اقتصاد کشور و همچنین عبور از اوضاع ناخوش احوال اقتصادی، چهار سال دیگر را سپری کند؛ ولی این بار قطعا بار عملی به مراتب باید بالاتر رود تا وعده ها محقق شود.

*ایا می توان از برجام، سود کلان اقتصادی بُرد

حقیقت این است که هیچ کس جز روحانی مدعی نیست که می توان از این نمد برای اقتصاد کشور کلاهی ساخت، لذا الزاماً باید روحانی بر مسند کار بماند تا مسئولیت کارآمدی یا ناکارآمدی برجام برای اقتصاد و معیشت مردم و دیگر عرصه ها را برعهده بگیرد و پاسخگوی ماهیت واقعی معاهده ای باشد که چهار سال از عمر دولت او را به خود مشغول داشته و شدیدترین انتقادها را نثار دولت یازدهم کرده است.

*چهار سال دیگر برای پاسخ گویی به آنچه وعده دادید

گرچه سابقاً آقای روحانی خبر از لغو همه قطعنامه‌ها و تحریم‌ها در همان روز برجام داده بود لیکن دیگر همگان می دانند رژیم تحریم ها ی شدید غرب علیه نظام اسلامی حتی پس از برجام نیز هنوز دست نخورده باقی مانده است، لذا به نظر می رسد انتخاب مجدد روحانی به ریاست جمهوری می تواند تداوم مطالبات به حق مردم در رفع همۀ تحریم های ظالمانۀ غرب علیه ایران باشد لذا گذر زمان و فعل و انفعالات دستگاه دیپلماسی کشور در دولت دوازدهم و نحوۀ پاسخگویی شخص روحانی به وعده های مرتبط با لغو همۀ تحریم ها حائز اهمیت است، از این رو می گوییم باید روحانی بماند تا پاسخگوی حقایق ادعای رفع همۀ تحریم های غرب باشد تا از این رهگذر عیار واقعی رویکرد دیپلماسی مذاکره در تحقق مطالبات نظام اسلامی آشکار شود.

*عیار واقعی دیپلماسی دولت جدید روحانی چیست؟

هم چنین باید گفت ضعف مفرط دولت در عرصه های بین المللی و ناتوانی در احقاق حقوق ایرانیان هم چون فاجعۀ منا به گونه ای دل آزار است که لزوم تقویت دیپلماسی دولت جدید، در عرصه های مختلف به ویژه موسم حج امسال، غیر قابل انکار است، حال با این تفاسیر می توان گفت باید روحانی بماند و عیار واقعی دیپلماسی دولت جدیدش در احقاق عزتمندی و حقوق ایرانیان را به نمایش گذاشته و در این زمینه به نحو شفاف به مردم پاسخگو باشد.

*سند 2030 و هشدار شدید امام خامنه ای مدظله العالی

گفتنی است سند 2030، از جمله فجایع فرهنگی دولت است که علیرغم هشدار شدید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توقف اجرای این سند ضد اسلامی و ضد انسانی، لیکن دولت در یک حرکت و بدون کسب مجوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی، علیرغم مخالفت این نهاد انقلابی، در برخی فضاهای آموزشی کشور به ویژه در برخی مراکز مهدکودک ها و مدارس ابتدایی اجرا شده است، با این اوصاف آقای روحانی باید بماند و به وضوح پاسخگوی این خبط سنگین دولت به مردم باشد.

*شعار تبلیغاتی پیروزی صلح و آشتی در کشوری که امنیت و آسودگی دارد!!!

این جمله روحانی در آغاز دولت یازدهم را فراموش نمی کنیم که میگفت «من کلید دارم؛ داس ندارم که کسی را درو کنم»، اما تغییرات فاجعه بار مدیریتی در ساختار کشور و باندبازی و حزب گرایی به جای شایسته سالاری در گذشته، و نیز رویکرد های متعدد سلبی علیه نیروهای انقلاب به ویژه بسیج، سپاه و دیگر نهادهای ارزشی در ایام تبلیغات دوازدهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری و حتی توهین به نیروهای انقلابی در گفتگو با شبکۀ خبر با این عنوان که این پیروزی، پیروزی صلح و آشتی بر تنش و خشونت بود!، حاکی از وجود داس بزرگ طرد نیروهای ارزشی از بدنۀ توانمندی ها و ظرفیت های نظام اسلامی است. برای اثبات این مدعا تنها کافی است نگاهی به ترکیب مجلس، شورای شهر و قوۀ مجریه بیفکنیم تا طرد محوری روحانی و حامیانش را در یابیم.

لذا می گوییم باید روحانی بماند و پاسخگوی انحصار طلبی احتمالی خود و حامیانش در دولت دوازدهم باشد.

بی شک سیل وعده های بی حد و حصر روحانی در موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی.. به ویژه در ایام تبلیغات انتخابات به گونه ای سر به فلک کشیده است که همگان باید در بازده زمانی مورد ادعای رئیس جمهور منتخب، موج مطالبه خواهی مردم به ویژه دولت سایه با رأی 16میلیونی خود را مطرح سازند.

انتهای پیام/