سرویس: غیر تولیدی » نقلی 22:45 - یکشنبه 04 اسفند 1392

با تصویب مجلس و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها؛

گرانی۴۰ درصدی دور از انتظار نیست/ برگزاری جشنواره بهاره در اصفهان ۲۰ اسفندماه

هرچند که به گفته مسوولان قیمت ها در حال حاضر نسبتا مناسب است اما در عین حال مدیران این موضوع را هم از قلم نینداختند که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گرانی در انتظار بازار اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز: در صورتی که فاز دوم هدفمندی اجرا شود قطعا تولید کننده هم متضرر نمی شود و گرانی در بازار اجناس مختلف قابل لمس است.

**اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها با گرانی همراه است

رییس مجمع امورصنفی اصفهان در رابطه با وضعیت قیمت های اجناس مختلف در بازار گفت: درحال حاضر بازار در یک رکود به سر می برد و قیمت اقلامی چون آجیل گوشت و لوازم منزل شکسته شده است و مردم می توانند با راحتی بیشتری نسبت به تهیه کالا اقدام کنند.

عباسعلی بصیرت در توضیح اینکه  کاهش قیمت ها تا چه زمانی دوام دارد و در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها وضعیت قیمت ها چگونه می شود خاطر نشان کرد: هنوز زمان دقیقی برای اجرای طرح هدفمندی اعلام نشده اما شنیده ها حاکی از افزایش ۷۰درصدی قیمت حامل های انرژی است که به محض اجرا افزایش ۴۰درصدی قیمت  کالا های مختلف دور از انتظار نیست چون  مواد اولیه نیز گران می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که حامل های انرژی گران شود در تولید اثر گذار است و گرانی بنزین هم می تواند خود علتی برای افزایش قیمت باشد.

وی با تاکید بر اینکه بنابر اخبار اعلام شده از سوی مدیران سال ۹۳ مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به اجرا در می آید گفت: بحث اصلی اینجاست که چه زمانی  و با چه قیمتی این طرح به اجرا در می آید اما پیشاپیش هم به استقبال گرانی نمی رویم چرا که تنها خبر هزارتومان شدن بنزین باعث شد تا چند روز جایگاه های بنزین شهر به خاطر ازدحام قفل شوند.

وی گرانی را یکی از حقوق تولید کنندگان دانست و یاد آور شد: وقتی جنس با قیمت بالا تهیه می شود قطعا برای پیش گیری از ضرر با قیمت روز نیز عرضه شده و به دست مشتریان می رسد.

**برپایی نمایشگاه بهاره ۱۵ روز دیگر

وی در بخش دیگر گفته های خود از برپایی نمایشگاه بهاره خبر داد و افزود: از ۲۰ تا ۲۸ اسفند ماه جشنواره بهاره در نمایشگاه بین المللی برپا می شود و تمام شرکت کننده ها در این نمایشگاه متعهد شده اند که قیمت ها کمتر  از بازار باشد تا توازن برقرار و بازار هم متعادل شود.

بصیرت در پایان تاکید کرد: در نمایشگاه بهاره تمام اجناس مورد نیاز شهروندان از پوشاکی و خوراکی توزیع می شود با قیمتی مناسب می توانند اقدام به خرید کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.