سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 15:09 - شنبه 30 اردیبهشت 1396

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری

۱۰ درصد مساحت بافت ناکارآمد کشور در اصفهان است

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: ۱۰ درصد کل مساحت بافت ناکارآمد کشور یعنی ۷۳۷۹.۳۳ هکتار در استان اصفهان متمرکز است.

به گزارش اصفهان شرق، ،منصور فخاران با بیان اینکه ۱۰ درصد کل مساحت بافت ناکارآمد کشور یعنی ۷۳۷۹.۳۳ هکتار در استان اصفهان متمرکز است، تاکید کرد: از سوی دیگر در استان با مشکل حاشیه‌نشینی خصوصا در چهار شهر اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و شهرضا مواجهیم که درمجموع دارای ۳۷۸۳ هکتار سکونتگاه غیررسمی هستند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اصلی ما بسترسازی برای مشارکت عموما از طریق راهکارهای ابزارسازی، توانمندسازی و فرهنگ سازی است، بیان داشت: در راهکار ابزارسازی مشارکت می‌توان به فعال‌سازی تمام ستادهای بازآفرینی شهرستانی، تشکیل کارگروه‌های ذیل ستاد بازآفرینی استانی، شناسایی سازمان‌های مردم نهاد و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشارکت با شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها اشاره کرد.

فخاران، از اجرای پروژه‌های مشارکتی بازآفرینی شهری در چهار شهر استان اصفهان با شهرداری شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نایین، انارک و بافران خبر داد.

به گفته رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان، در راهکار توانمندسازی می‌توان از فعال‌سازی نهادهای توسعه محله  از جمله تشکیل تعاونی احیای محله همت‌آباد، پیگیری تاسیس دفاتر بازآفرینی در مناطق شهر اصفهان و تامین اعتبار اجرای پروژه‌های خدماتی و زیرساختی در محلات نابسامان حاشیه‌ای شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شهرضا و اصفهان با اعتباری نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال نام برد.

وی افزود: در راهکار فرهنگ ‌سازی نیز می‌توان به اقداماتی نظیر طرح اهمیت مساله بازآفرینی در ستادهای شهرستانی و ترویج فرهنگ بازآفرینی در شهرها و محلات هدف اشاره کرد.

فخاران با بیان اینکه اقدامات دربازآفرینی استان برای تحریک توسعه مبتنی بر راهکارهایی همچون الگوسازی، توسعه خدمات و ارتقای زیرساخت‌ها است، گفت: از مهمترین اقدامات الگوسازی می‌توان به تملک سایت کارخانه ریسباف و برنامه‌ریزی جهت بازآفرینی آن اشاره کرد. همچنین در خصوص توسعه خدمات و ارتقای زیرساخت‌های محلات هدف پروژه‌های مشارکتی با شهرداری شهرهای کاشان، آران و بیدگل، نایین، انارک و بافران با اعتباری بیش از ۷۲ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای چهار شهر دارای اولویت کاشان، نجف آباد، شهرضا و مبارکه چارچوب اسناد محلی بازآفرینی تهیه شده است، افزود:  تا پایان سال ۱۳۹۶، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی در تمام ۱۰۷ شهر استان شناسایی و مورد برنامه‌ریزی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.