سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 10:30 - دوشنبه 05 اسفند 1392

فعاليت هاي كميته امداد جرقويه

از موديان و پرداخت كنندگان زكات تقدیر شد

به همت كميته امداد امام خميني (ره) جرقويه و با حضور امام جمعه شهر نصر آباد، از موديان و پرداخت كننندگان زكات طی جلسه اي تقدير و تشكر شد.

ميرزايي مديريت كميته امداد جرقويه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از جرقويه عليا گفت: جهت تشويق و تشكر از افراد خير و كساني كه به يكي از فرامين دين مبين اسلام يعني پرداخت زكات خود در جهت كمك به نيازمندان اقدام كرده اند جلسه اي از طرف اين نهاد انقلابي با حضور نماينده ولي فقيه در شهر نصر آباد برگزار شد و حجه الاسلام فرهنگ در مورد زكات سخنان مهمي ايراد كرد.

امام جمعه شهر نصرآباد جرقويه گفت: زکات به معناي کم کردن اموال نيست بلکه به معناي تطهير و پاک کردن مال است و در مصارف زکات جمع آوري شده بايد دقت شود به طوري که اولويت مصرف زکات با نيازمندان و محرومان است.

حجت الاسلام فرهنگ در جلسه موديان و پرداخت کنندگان زکات شهر نصرآباد بيان داشت: لازم است از تلاش هاي مجاهدانه و شبانه روزي امدادگران نهاد مقدس کميته امداد و خدمات ارزشمند و تأثيرگذار اين نهاد در راستاي خدمت به خانواده هاي نيازمند و کاهش فقر در جامعه و همچنين نهادينه کردن انفاق و نيکوکاري و احياي سنت هاي حسنه اسلامي تقدير و تشکر كنيم.

وي ادامه داد: نهاد مقدس کميته امداد شجره طيبه اي است که به دست امام راحل و عظيم الشان در آغازين روزهاي انقلاب اسلامي با هدف دستگيري و رسيدگي به حال نيازمندان تأسيس و امروز اين نهاد با ارائه خدمات متنوع و متعدد موجبات توانمندي، عزت نفس و کرامت انساني خانواده هاي آسيب ديده را در جامعه فراهم کرده است.

امام جمعه شهر نصرآباد اضافه نمود: ايمان انسان با عملش سنجيده مي شود در نتيجه هر کسي که کردار و اعمالش نيک و پسنديده باشد اين ويژگي نشان از عمق ايمان و اعتقادات ديني او دارد.

وي تصريح کرد: شما مردم ديندار و ولايتمدار جرقويه در دوران دفاع مقدس با اهداي جانتان از آرمان هاي ارزشمند و والاي انقلاب دفاع کرده ايد و امروز نيز در اداي واجبات الهي پيشرو بوده و از مالتان نيز گذشت کرده ايد.

حجت الاسلام فرهنگ عنوان کرد: اگر شهادت هنر مردان خداست پرداخت زکات نشان از عمل صالح و اخلاص فرد مسلمان به شمار مي آيد در واقع انجام فرائض ديني و اهتمام به اداي واجبات الهي کاري بسيار ارزشمند است و نزد خداوند سبحان اجري بسيار والا دارد.

وي اعلام کرد: حضور ما در اين مکان معنوي بدين دليل است که از گذشت و انفاق شما در راه خداوند باريتعالي قدرداني کنيم چراکه آنچه در اين دنيا مي ماند عمل نيک است و هر آنچه که براي رضاي خداي سبحان و در راه خداي متعال انفاق شود جاويدان مي ماند.

امام جمعه شهر نصرآباد تصريح کرد: ايثار مالي شما ستودني است و جاي تشکر هم دارد هر چند خداوند رحمان به انفاق کنندگان به ويژه پرداخت کنندگان زکات پاداشي بس عظيم عطاء خواهد کرد و در قرآن کريم نيز اين وعده به مومنين و موديان زکات داده شده است.

وي خاطرنشان کرد: زکات به معناي کم کردن اموال نيست بلکه به معناي تطهير و پاک کردن مال است و در مصارف زکات جمع آوري شده بايد دقت شود به طوري که اولويت مصرف زکات با نيازمندان و محرومان است.

حجت الاسلام فرهنگ يادآورشد: در نتيجه ما از شما بزرگواران درخواست داريم ضمن ترويج اين فريضه الهي، بخشي از زکات خويش را به خانواده هاي نيازمند اختصاص دهيد تا شاهد کاهش فقر و محروميت در جامعه ديني و اسلامي باشيم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.