اصفهان شرق

مردم؛ صاحبان اصلی انقلاب هستند

کدخبر: 133603
1396/02/28 در ساعت 17:05

اصفهان شرق_ سید روح الله رفعتی پور/ جمهوری اسلامی ایران حکومتی است که بر اساس تفکر مردم سالاری دینی بر دو پایه ی اسلام و مردم بنا نهاده شده است؛ اسلام به عنوان مبنای حرکت و مردم به عنوان نقش آفرینان و تصمیم گیران اصلی جامعه. بر این اساس، هرچه مشارکت مردم و حضور آنان پررنگ تر و جدی تر باشد، آثار مهمی به دنبال خواهد داشت.

از جمله مهمترین و بارزترین مظاهر مشارکت و حضور مردم، پدیده سرنوشت ساز انتخابات است؛ زیرا در انتخابات مردم تصمیم می گیرند که امکانات، اختیارات و سررشته ی امور را به دست شخص یا اشخاصی بسپارند؛ لذا مهم است که مردم چگونه به صحنه بیایند و اختیارات کشور را به چه کسانی با چه تفکر و نوع نگاهی واگذار نمایند. بنابراین حضور مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور و انتخاب آنان، بسیار مهم و تعیین کننده است.

حضور در انتخابات مظهر زنده بودن، اداره و عزم مردم و نیز نشان دهنده ی هوشیاری و همراهی آنان با نظام و باعث تداوم مسیر انقلاب اسلامی است. حضور پرشور مردم در انتخابات، نشان دهنده پشتوانه ی اجتماعی نظام اسلامی است و هرچه این پشتوانه قوی و پرتوان باشد، نشانه ی اقتدار نظام اسلامی خواهد بود؛ به بیان دیگر نمایش هرچه پررنگ تر پشتوانه ی مردمی نظام اسلامی، باعث افزایش اقتدار آن خواهد بود و قدرت چانه زنی نظام در تعاملات بین المللی را بالا خواهد برد.

همچنین این حضور مردم باعث افزایش امنیت ملی و جلوگیری از اِعمال فشار دشمنان خواهد شد و در نتیجه تأمین منافع ملی را به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر هرچه میزان رأی منتخبان بالاتر باشد، به واسطه ی پشتوانه ی مردمی بیشتری که دارند توان بالاتری برای عمل در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و… در بُعد داخلی خواهند داشت. طبیعی است که مجلس، دولت یا شورای شهر و روستایی که با رأی بالاتری انتخاب شده، هم انگیزه ی بیشتری برای کار دارد و هم از حمایت بالاتری برخوردار خواهد بود؛ لذا اهمیت بالایی برای حضور مردم متصور است و به همین دلیل است که دشمنان همیشه سعی کرده اند تا به شکل های گوناگون مانع حضور مردم شوند؛ گاهی با تبلیغات مختلف، گاهی با تحریم انتخابات و گاه با القای شبهه ی تقلب یا شیوه های دیگر تلاش نموده اند تا مردم را دلسرد کرده و از حضور در انتخابات باز دارند، اما همیشه به لطف خداوند متعال، این مردم بوده اند که با حضور خود به دشمن «نه» گفته اند.

*اهمیت نوع انتخاب

البته باید به این نکته مهم نیز توجه داشت که علاوه بر حضور، نوع انتخاب نیز مهم است. اینکه مردم رأی خود را برای چه کسانی به صندوق بیاندازند، از اهمیت بالا و والایی برخوردار است. این مهم در بیانات رهبر فرزانه ی انقلاب نیز به طور مکرر آمده است. اینکه مردم از بین افراد حاضر در صحنه، بهترین ها را انتخاب کنند یک موضوع کاملاً منطقی و البته لازم است؛ زیرا هرچه شایستگی های اشخاص برای نقش آفرینی در مسئولیت های گوناگون بیشتر باشد، طبیعی است که نتایج بهتری برای کشور و ملت حاصل خواهد شد و البته هرچه افراد با امتیازات پایین تری در جایگاههای قانونگذاری و اجرایی کشور قرار گیرند، ضرر آن متوجه ملت خواهد بود.

لذا همانگونه که رهبر حکیم انقلاب بارها به مردم سفارش فرموده اند، باید در بین گزینه های موجود، اصلح را یافت و او را انتخاب نمود تا بتوان کشور اسلامی را روز به روز به سمت قله های پیشرفت که این ملت لایق بالاترین آنهاست، حرکت داد.

برای انتخاب اصلح باید به این نکته توجه داشت که علاوه بر تخصص افراد در حوزه های مورد نیاز مسئولیت مربوط، باید به نوع تفکر آنان توجه کرد و نسبت به آن حساسیت به خرج داد.

هرچه تفکر انقلابی و روحیه جهادی که تأمین کننده و ضامن اعتماد به نفس ملی است در افراد بیشتر باشد، می توان به عملکرد آنان در مسیر پیشرفت و تعالی جامعه اعتماد بیشتری داشت و سرعت بالاتری برای رسیدن به اهداف جامعه اسلامی تصور نمود و این مهم جز با حضور مردم و انتخاب صحیح آنان محقق نخواهد شد.

توصیه ی رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات یعنی «مشارکت حداکثری و انتخاب هوشمندانه» را سرلوحه ی کار قرار دهیم و با توکل به خداوند حیّ متعال به میدان بیاییم و بهترین ها را انتخاب کنیم. ان شاء الله