سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:22 - یکشنبه 04 اسفند 1392

عضو شورای شهر اصفهان:

مهم‌ترین مشکلات اصفهان کم‌آبی و آلودگی‌های زیست محیطی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رفع مشکلات کم‌آبی و آلودگی‌های زیست محیطی مهم‌ترین مشکلات اصفهان است که باید در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، کریم نصر اصفهانی کمبود آب را یکی از مهم‌ترین چالش‌های کلان‌شهر اصفهان و رفع آن را از مطالبات مردم این شهر دانست و اظهار کرد: همکاری مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب و سرمایه‌گذاری در بخش آب برای رفع کمبودها و مشکلات کم‌آبی در این شهر ضروری است.

وی آلودگی‌های زیست محیطی را از دیگر چالش‌های پیش روی مردم اصفهان دانست و تلاش مسئولان استان و شهر اصفهان برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و سالم‌سازی هوای این شهر را خواستار شد و تصریح کرد: توزیع سوخت استاندارد، توسعه حمل و نقل عمومی و شبکه‌های معابر و فضاهای سبز و خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک و کاهش سفرهای غیرضروری، تشویق و ترغیب شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی و رعایت مباحث زیست محیطی مهم‌ترین راهکار برای برون‌رفت از مشکلات زیست محیطی در کلان‌شهر اصفهان است.

وی به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تحقق یافت و راهپیمایی 22 بهمن نیز با حضور حداکثری و گسترده مردم این حماسه را تکمیل کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، تلاش برای تحقق حماسه اقتصادی را خواستار شد و گفت: دولتمردان باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های کارشناسی در کشور و برنامه‌ریزی بر مشکلات گرانی، تورم و بیکاری فائق آیند و در این راستا به کارگیری ظرفیت‌های تولید داخلی و مشارکت بخش خصوصی و تعاونی یکی از راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی به خشکی رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد و افزود: مشکلات کم‌آبی در حوضه آبی زاینده‌رود چندین استان در فلات مرکزی را با مشکل مواجه کرده است که امیدوارم این مشکلات در نخستین فرصت ممکن برطرف شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.