سرویس: تولیدی 14:19 - پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396

فوق تخصص كلیه و فشار خون تاکید کرد؛

بیماران فشار خونی از داروی مشترک استفاده نکنند

دکتر جنابی گفت: نقش درمان دارویی در هر بیمار مبتلا به فشار خون متفاوت است و توصیه می‌شود كه هربیمار داروی فرددیگر را خودسرانه مصرف نكند، زیرا داروی هر بیمار منطبق با شرایط همان بیمار است.

فوق تخصص كلیه و فشار خون، در گفت و گویی با تاکید بر مراقبت بر بیماری های کلیوی گفت: درمان فشار خون به اقدامات اساسی نیاز دارد و ابتدا باید بدانیم كه بیمار با فشار خون بالا با تغییر در تغذیه بهبود پیدا نمی‌كند و وقتی فشار خون از 140 روی 90 بیشتر می‌شود، بیمار باید از دارو استفاده كند.

دکتر آریا جنابی افزود: بر این اساس بیمار باید ابتدا مصرف یك دارو را شروع و در صورت نیاز مقدار داروها را بیشتر ‌كند.

وی اظهار کرد: متاسفانه یكی از اشتباهات رایج بین مردم این است كه افراد از داروهای بیماران دیگر كه دچار فشارخون هستند، استفاده می کنند بر این اساس به بیماران دچار فشارخون بالا توصیه می‌شود كه به هیچ وجه خودسرانه اقدام به استفاده دارویا قطع مصرف دارو نكنند، زیرا در بسیاری از موارد می‌تواند بسیار خطرناك باشد و به طور ناگهانی باعث افزایش فشار خون در بیمار شود.

دکتر جنابی بیان کرد: مصرف دارو باید حتما زیر نظر پزشك باشد، چنانچه بیمار با درمان دارویی فشار خون، دچار عارضه افت فشار یا تپش قلب شود باید به پزشك مراجعه كند.

وی گفت: گاهی برای كنترل فشار خون با یك یا دو دارو بیماری كنترل نمی‌شود و لازم است دارو همراه با چند داروی دیگر تجویز شود، مثلاً در بیماران دیابتی برای تنظیم فشار خون باید چندین دارو مصرف شود.

فوق تخصص كلیه و فشار خون خاطرنشان کرد: چنانچه بیمار تمایل به ادامه مصرف داروها ندارد، باید به پزشك مراجعه كند تا در مورد آن تصمیم گرفته شود و بیمار دچار عوارض كمتری شود.

انتهای پیام/ فرشته وکیلی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.