سرویس: خواندنی 16:09 - چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396

هشدار؛

با این خوراکی ها مغزتان را نابود می کنید

برای سال‌های متمادی، پزشکان و متخصصان به ما توصیه کرده‌اند که از غذاهای فرآوری شده، گوشت قرمز و قند فراوان اجتناب کنیم. اما با این حال بازهم بسیاری از افراد این توصیه را حدی نمی‌گیرند. محققان به تازگی شروع به یافتن ارتباطی میان تغذیه و سلامت روان کرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، همان که می‌دانیم تغذیه یکی از اساسی‌ترین نیازهای بدن به حساب می‌آید. به گفته روانپزشکان، افرادی که مبتلا به بیماری‌های روحی و روانی هستند بی‌شک از تغذیه مناسبی پیروی نکرده‌اند، البته تغییر در رژیم غذایی تمام مشکلات مربوط به سلامت روان را دگرگون نمی‌کند اما تحقیقات نشان داده است مشکلات روانی ارتباط تنگاتنگی با نوع تغذیه افراد دارد.

متاسفانه، تنها 13درصد از مردان و 15درصد از زنان به اندازه کافی میوه و سبزیجات به بدن خود می‌رسانند سایر افراد نمی‌دانند مغز انسان براساس مواد مغذی و ویتامین‌هایی که دریافت می‌کند عملکرد خود را نشان می‌دهد.

اگر شما مواد مصنوعی، هورمونی و دارای مواد نگهدارنده را جایگزین مواد طبیعی و مغذی کرده‌اید، بدن شما یکی از توابع اساسی خود را به مرور زمان از دست خواهد داد. امروزه تخمین زده شده است، اکثر افراد حدود 22 قاشق چای خوری شکر و مواد مصنوعی قندی مصرف می‌کنند که این موضوع به شدت برای مغز خطرناک است.

تحقیقات نشان داده است شکر و مواد فراوری شده، از دسته خوراکی‌هایی هستند که سلامت روان و عملکرد مغز را بسیار تحت تاثیر عواقب خطرناک قرار می‌دهد. در نتیجه بسیاری از مردم که این گروه از مواد غذایی را در رژیم خود جای داده‌اند به تدریج در عملکرد مغزشان دچار اختلال شده و به مرور زمان کندی مغز، کاهش حافظه، تغییر در خلق و خو را تجربه می‌کنند.

به عبارتی ساده‌تر می‌توان گفت، یکی از اثرات مخرب شکر و غذاهای فراوری شده ایجاد التهابات دائمی در بافت‌های بدن و بخصوص مغز است علاوه بر آن با مصرف میان وعده‌های ناسالم و سرشار از قندوشکر افسردگی در کمین‌تان است.

یکی دیگر از مشکلات مصرف بی‌رویه شکر، مواد قندی مصنوعی و فراوری شده، مشکلات گوارشی است که این موضوع روی سلامت روان نیز بی‌تاثیر نیست. چرا که بدن انسان حدود 95 درصد سروتونین در دستگاه گوارش ترشح می‌کند، سروتونین یک ماده شیمیایی است که در تنظیم خواب ، حالات روحی و روانی و اشتها تاثیرگذار است.

حال با مصرف این مواد غذایی، میلیون‌ها سلول عصبی تحت پوشش دستگاه گوارش به تدریج به نابودی کشیده می‌شود.
هشدار؛ با این خوراکی ها مغزتان را نابود می کنید!
انتهای پیام/جام جم آنلاین

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.