سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:15 - چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396

با همکاری شرکت آلمانی inter ۳ و آب منطقه ای اصفهان؛

پروژه راهبردی پایداری اراضی پایین دست رودخانه زاینده‌رود تدوین شد

پروژه “راهبردهای تطبیقی عملی برای کاربری پایدار اراضی در پایین دست رودخانه زاینده رود” در منطقه به منظور تدوین راهبردهای پایدار جهت مدیریت منابع توسط شرکت آلمانی inter ۳ در قالب تفاهم نامه همکاری با شرکت آب منطقه ای اصفهان تدوین شد.

به گزارش اصفهان شرق،  پروژه “راهبردهای تطبیقی عملی برای کاربری پایدار اراضی در پایین دست رودخانه زاینده رود” در منطقه MENA” مربوط به طرح اقلیم بین الملل با سرپرستی  نهاد همکاری­ های بین ­المللی آلمان (GIZ)، حمایت مالی وزارت حفاظت محیط زیست، طبیعت، ساخت و ایمنی آلمان (BMUB) و همکاری کارشناسان ایرانی و آلمانی با مدیریت شهروز مهاجری مدیرعامل شرکت inter۳ و غلامحسین حیدرپور مدیر پروژه مدیریت یکپارچه منابع آب رودخانه زاینده رود، به اجرا در آمد.

هدف این پروژه، یافتن راهبردها و اقداماتی قابل قبول و عملی جهت مدیریت پایدار کاربری اراضی در منطقه رودشت است تا ذینفعان را برای مقابله با اثرات منفی تخریب اراضی و بهره وری بهینه از منابع یاری رساند.
به گفته حیدر پور، مدیر پروژه مدیریت یکپارچه زاینده رود ” این پروژه بعنوان تجربه ای ارزشمند ثابت کرد که تمامی ذینفعان در بخش های مختلف دولتی، خصوصی و مردمی و با تمام تفاوت ها و اختلاف نظرات می توانند در طی یک فرآیند مشارکتی به اتفاق نظر رسیده و در راستای نیل به منافع مشترک، به پایداری حوضه و بهبود وضعیت کمک نمایند. این پروژه بعنوان تجربه عملی در حوضه با همکاری تمامی افراد دخیل در انجام آن می تواند الگویی برای سایر موضوعات و حل مشکلات باشد. ”
از دیدگاه مدیر عامل شرکت inter ۳، برنامه راهبردی تدوین شده، نقطه عطفی در جهت کمک به مسئولین و سیاست گذاران برای برنامه ریزی منطقه ای با در نظر گرفتن دیدگاه دیگر ذینفعان است. اتفاق نظر افراد و نهادهایی با دیدگاه ها و منافع مختلف جهت تدوین یک برنامه راهبردی واحد در قالب این پروژه از اهمیت و ارزش والایی برخوردار بود.
گزارش ها حاکی از این است، اجرای این برنامه راهبردی برای پیاده سازی مفهوم کاربری پایدار اراضی در منطقه رودشت بتواند علاوه بر بهینه کردن استفاده از منابع آب، از تخریب محیط زیست جلوگیری نموده و در راستای توسعه پایدار منطقه رودشت و درپی آن در سرتاسر حوضه زاینده رود گام های مهمی بردارد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.