سرویس: اجتماعی 10:28 - چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396

استاندار اصفهان در جلسه ستاد انتخابات استان:

رأی‌گیری در 3245 شعبه اخذ رأی در استان اصفهان انجام می‌شود/ مجریان انتخابات ملزم به بی‌طرفی صد در صد و اجرای مر قانون هستند

استاندار اصفهان گفت: 3 هزار و 245 شعبه‌ اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد 2 هزار و 145 شعبه شهری و یک هزار و 59 شعبه روستایی و 42 شعبه عشایری خواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در دوازدهمین جلسه‌ ستاد انتخابات استان که با حضور اعضای هیأت نظارت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در روز 29 اردیبهشت ماه یک رویداد سیاسی، اجتماعی مهمی را در پیش داریم و علیرغم فراز و نشیب‌ها روند برگزاری انتخابات با حداقل مشکلات و مسائل در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از امروز به بعد وارد مرحله‌ میدانی انتخابات می‌شویم، افزود: تا امروز روند برگزاری انتخابات مراحل بسترسازی، آموزش، ایجاد فضا و حفاظت و امنیت فضای مربوط به انتخابات را طی می‌کرد و از فردا وارد مرحله‌ اجرایی و میدانی انتخابات می‌شویم و در حقیقت همه‌ اقداماتی که طی 5-6 ماه گذشته صورت گرفته است نتایج خود را در روز جمعه نشان خواهد داد.

استاندار اصفهان ضمن تشکر از اقدامات خوبی که تاکنون در ستاد انتخابات صورت گرفته است، ابراز داشت: حساسیت، دقت و جدیت مسؤولان برگزاری انتخابات در روزهای باقی‌مانده باید چندین برابر شود تا به نتیجه‌ مطلوب برسد و آنچه که رضایت خداوند، تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و بخشنامه‌های وزارت کشور است به خوبی اجرایی شود.

زرگرپور در ادامه مطرح کرد: ما به‌ عنوان مجریان انتخابات ملزم به بی طرفی صد در صد و اجرای مر قانون و امانت‌داری از رأی مردم و آنچه که مقام معظم رهبری از آن به ‌عنوان رعایت حق‌الناس یاد می‌کنند، هستیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت الکترونیکی در 10 شهر استان، اذعان داشت: برگزاری انتخابات الکترونیکی به دلیل پایلوت بودن آن بسیار اهمیت دارد و باید آموزش‌های کافی برای همه‌ مردم صورت گیرد تا از تراکم جمعیت در حوزه‌های انتخاباتی جلوگیری شده و تمام تلاش برای آموزش همگانی انجام شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای حدود 20 درصد حائزین شرایط اخذ رأی در استان انتخابات شوراهای اسلامی شهر به ‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اضافه کرد: باید تمهیدات لازم صورت گیرد و از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها آموزش‌های لازم ارائه شود تا مشکلی در راستای برگزاری انتخابات الکترونیکی پیش نیاید.

زرگرپور با بیان اینکه امکانات زیرساختی در روز انتخابات از قبیل برق و … نباید با هیچ اختلالی مواجه شود، تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از هر گونه اختلال پیش‌بینی کنند.

وی به بازرسی انتخابات اشاره کرد و عنوان داشت: افرادی که برای بازرسی انتخاب می‌شوند باید معقول، معتدل و بی حاشیه باشند و باید اطمینان کامل به آن‌ها وجود داشته باشد.

استاندار اصفهان به تخلفات تبلیغاتی اشاره و مطرح کرد: راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی خلاف قانون است و هر تخلفی از هر جناح، گروه و فردی باید پیگیری شده و جدی گرفته شود و همچنین در خصوص عدم آسیب‌رسانی به اقلام تبلیغاتی کاندیداها فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

زرگرپور با بیان اینکه حدود 70 هزار نفر درگیر برگزاری انتخابات در استان هستند ، اظهار داشت: 3 هزار و 245 شعبه‌ اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد 2 هزار و 145 شعبه شهری و یک هزار و 59 شعبه روستایی و 42 شعبه عشایری خواهد بود.

وی ادامه داد: 2 هزار و 892 شعبه به صورت ثابت و 288 شعبه به صورت سیار اقدام به اخذ رأی می‌کنند و تعداد شعب تمام مکانیزه نیز در استان 754 شعبه خواهد بود.

در این جلسه رئیس ستاد انتخابات استان، رئیس کمیته‌ بازرسی انتخابات و مسؤولان کمیته‌های مختلف ستاد انتخابات استان گزارشی از روند فعالیت‌ها به جلسه ارائه کردند؛ همچنین استاندار اصفهان به صورت نمادین با استفاده از صندوق رأی الکترونیک اقدام به دادن رأی کرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.