سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 09:25 - چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان خبرداد؛

پیشرفت ۶۴ درصدی ابرپروژه مرکز همایش های اصفهان/ استفاده از طرح های معماری اسلامی در ساخت نمای گنبد نمایشگاه

مظفر با اشاره به استفاده از معماری اسلامی ایرانی اصفهان در این نمایشگاه، گفت: از جمله این الگوگیری ها، طراحی سقف سالن با استفاده از نمای گنبد مسجد شیخ لطف الله است.

به گزارش اصفهان شرق، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به ابرپروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای، در مجاورت کمربندی شرق اصفهان، اظهار کرد: این پروژه که در انتهای خیابان شهید روح الامین در زمینی به وسعت 70 هکتار قرار دارد تاکنون 64 درصد پیشرفت داشته است.

ایرج مظفر با بیان این که برای ساخت این ابرپروژه تاکنون 16 قرارداد تنظیم شده است؛ تصریح کرد: میزان هزینه ای که برای این پروژه صورت می گیرد، 220 میلیارد تومان است.

وی این پروژه را یکی از نیازهای کلانشهر اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: این طرح کلان ملی، با در نظرگرفتن ویژگی های مراکز نمایشگاهی در دنیا به همراه کلیه فضاهای تکمیلی مانند سالن های پشتیبانی، دفاتر اداری، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه، هتل، مجتمع تجاری، این پروژه مهم در دستور کار شهرداری اصفهان قرارگرفت.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نوع معماری این ساختمان را به صورت مدور دانست و گفت: این ساختمان در شش طبقه احداث شده که سالن اصلی آن برای اولین بار در سطح کشور از پانل های GFRC ساخته شده است.

مظفر مصالح به کار رفته در این سازه را کامپوزیت با مقاومت بالا و همچنین شکل پذیری مناسب دانست و اظهار کرد: مصالح به کار رفته در این سازه ترکیبی از سیمان، ماسه، الیاف مقاوم قلیایی، میکروسیلیس و روان کننده است که در برابر آتش سوزی مقاوم است.

وی با بیان اینکه مساحت سالن اصلی این پروژه  سه هزار و 100 متر مربع است، افزود: یکهزار و 154 عدد صندلی برای تماشاگران در این مجموعه پیش بینی شده که ۶۱۶ صندلی در طبقه اول و ۶۱۶ صندلی در طبقه دوم قرار دارد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان محل قرارگیری سالن اصلی همایش ها که مرکز این ساختمان است را در مرکز نیم کره دانست و تصریح کرد: مهمانان ویژه در طبقه همکف و تماشاگران در طبقه های اول و دوم در چهار جایگاه اسکان داده می شوند.

وی ادامه داد: از جمله دیگر فضاهای موجود در این نمایشگاه می توان به اتاق خبرنگاران، اتاق مطبوعات، اتاق بازرگانی و هشت اتاق برای مترجمان همزمان اشاره کرد.

مظفر با اشاره به استفاده از معماری اسلامی ایرانی اصفهان در این نمایشگاه، عنوان کرد: از جمله این الگوگیری ها، طراحی سقف سالن با استفاده از نمای گنبد مسجد شیخ لطف الله است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.