سرویس: سیاسی » انتخابات 22:42 - دوشنبه 25 اردیبهشت 1396

رئیسی در جمع پرشور مردم اصفهان:

هیچ بیگانه‌ای برای باز کردن قفل‌ها نمی‌شناسیم/ برجام برای نقدشدن به دولت انقلابی احتیاج دارد/ دیوار بلندی بین چپاولگران و حقوق مردم ایجاد می‌کنیم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در ساختن کشور نگاه به دستان توانای مردم و جوانان برومند مردم کلید حل همه مشکلات کشور است؛ هیچ بیگانه ای برای گره گشایی از ملت ما و هیچ بیگانه ای برای باز کردن قفل‌ها نمی شناسیم که بتواند مشکلات را حل کند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در جمعیت پرشور و بی‌نظیر اصفهان در میدان امام خمینی(ره) اصفهان اظهار کرد:  عزت و افتخار بسیاری رقم خورده است، آنچه سایه جنگ را از ملت دور کرده است این حضور مقتدرانه مردم در صحنه است.

وی افزود: در ساختن کشور نگاه به دستان توانای مردم و جوانان برومند مردم کلید حل همه مشکلات کشور است؛ هیچ بیگانه‌ای برای گره‌گشایی از ملت ما و هیچ بیگانه‌ای برای باز کردن قفل‌ها نمی‌شناسیم که بتواند مشکلات را حل کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نگاه به بیگانگان غلط است، گفت: هیچ بیگانه‌ای مشکلات ما را بدون نگاه به منافع خود حل نمی‌کند؛ چهار سال کشور معطل بوده تا بیگانه گره از ما باز کند.

رئیسی ادامه داد: کشور ما دارای ذخایر و منابع بسیاری است، از همه بالاتر این نیروی متلاطم انسانی هستند، آن کسانی که می‌توانند گره از مشکلات بگشایند مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) به جوانان اعتماد داشته و دارند، اما معطل گذاشتن کشور برای اینکه بیگانه گره از مشکل بگشاید امر ناصوابی است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردمی که توانسته‌اند دفاع مقدس را مدیریت کنند خود قادرند مشکلات کشور را حل کنند؛ در دفاع مقدس نه کارهای شدتی بلکه آن‌هایی که دیگران می‌گفتند نمی‌شود به دست جوانان انجام گرفت.

رئیسی تأکید کرد: مشکل ما در کشور مسأله نقدینگی نیست که 50 درصد ظرفیت صنعتی معطل بماند و جوانان با مدرک تحصیلی بیکار بمانند.

وی در ادامه ابراز داشت: اگر همین نقدینگی که در کشور و در این دولت ایجاد شد و بخشی از این خلق پول را برای تولید استفاده می‌کردیم، کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل نمی‌شد و بحران بیکاری نبود؛ آیا این وضعیت قابل تحمل است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به ما می‌گویند می‌خواهید به گذشته برگردید، گفت: ما بارها اعلام کردیم نه بازگشت به گذشته و نه تحول وضع موجود تغییر به نفع مردم

رئیسی اعلام کرد: شما رفتید برای برجام پیش‌پرداخت کردید و در قلب راکتور بتن ریختید اما تعهد طرف مقابل باید نقد شود؛ برجام چک نقد نشده است و نیاز به دولت انقلابی داریم تا چک برجام را نقد کند.

وی همچنین مطرح کرد: استان اصفهان با این همه امکانات قطب کشاورزی، صنعت، گردشگری و توریسم علمی، فرهنگی و سلامت و بسیاری از زمینه‌های کار و اشتغال است؛ با همین امکانات کشور امکان ایجاد شغل میلیونی وجود خواهد داشت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: سؤال ما این است که اگر نمی‌خواهید مشکل میلیونی مسکن حل شود چگونه خود را در معرض رأی مردم گذاشتید؛ مردم می‌خواهند مشکلات حل شود؛ در آستانه انتخابات بودجه از کجا آوردید که یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد را افزایش دادید؟

رئیسی اظهار داشت: به فرهیختگان می‌گویم عزیزان دولتی در تراز دولت اسلامی می‌خواهیم، یعنی دولتی که کار و تلاش و فعالیتش برای مردم اطمینان‌بخش باشد، دیگر این نباشد که جوانان بیکار غصه‌دار باشند و پدری از پسرش خجالت بکشد؛ ما می‌توانیم از چهره زیبای کشور فقر و بی‌کاری را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: امروز 18 میلیارد دلار قاچاق کالا وجود دارد، اگر تنها 10 میلیارد دلار کم شود می‌توان سالی یک میلیون شغل درست کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه به مردم بگویید چند مسکن اجتماعی درست کردید، افزود: دولت مستقر دو راه دارد، اول اینکه بگوید در این دوره من این کارها را انجام دادم باید ادامه دهد و راه دوم رقیب هراسی کند.

رئیسی تأکید کرد: ما دیوار بلندی بین چپاولگران و حقوق مردم ایجاد می‌کنیم؛ شما برای پاسخ به مردم به صورت نمادین نسخه‌ای از حقوق شهروندی رونمایی می‌کنید.

وی با بیان اینکه در حکومت مهدوی دو شرط برای مدیران داریم، تصریح کرد: اولین شرط تقوا و دوم کارآمدی است؛ مگر ما کمبود برنامه داریم بلکه مشکل عمل داریم مردم می‌گویند ما مشکل حرف زدن داریم؛ مردم انتظار تغییر وضعیت فعلی را دارند در برجام گفتند آب خوردن بستگی به برجام دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه عنوان کرد: شاهد نگاه دوم هستیم که می‌خواهد بنیه دفاعی کشور را ضعیف کند و می‌گوید موشک برای نجنگیدن است نه برای جنگیدن.

رئیسی با تأکید بر اینکه نگاه با حسن نظر به بیگانگان را خطا می‌دانیم، مطرح کرد: ما با همه دولت‌ها تعامل خواهیم داشت به ویژه همسایگان اما تعاملی عزت مندانه؛ ما ضروری می‌دانیم که برای رفع مشکلات کشور اقتصاد و بازار سرمایه و سیاست باید مورد توجه باشد؛ با کشور عراق رابطه ما بهتر است با سایر کشورها هم باید دیپلماسی فعال برای کشاورزی بازار سرمایه درست کند.

وی با بیان اینکه در کنار کشاورزی اصفهان می‌تواند صنایع تبدیلی ایجاد شود، اذعان کرد: اما می‌بینیم اصفهان مشکل آب دارد، باید سندی عادلانه در خصوص آب اصفهان و زاینده‌رود فراهم کرد؛ این دغدغه مردم اصفهان در خصوص آب باید حل شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: مشکل ما کمبود منابع و نیروی انسانی نیست بلکه ضعف مدیریت اجرایی اقتصادی است؛ انتظار مردم بر اساس قانون اساسی این است که حقوقشان به عنوان حقوق شهروندی سفره‌اش کوچک نشود؛ حق شهروندی زنان بهره‌مندی از کرامتی است که برای آنان است.

رئیسی خاطرنشان کرد: هنرمند نباید دغدغه مالی داشته باشد اگر فیلم‌نامه‌ای می‌نویسد باید بروز و ظهور کند؛ یک نگاه آن است که به افراد پولدار کمک کنیم و فقرا درب خانه آن‌ها مستخدم می‌شوند، نگاه دیگر می‌خواهد بر اساس تقسیم عادلانه فرصت‌های اجتماعی توسعه باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما از کارآفرینی در کشور حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: اما تسهیلات باید عادلانه باشد؛ این عادلانه نیست که برخی تسهیلات کلان بگیرند اما 11 میلیون جوان آماده اشتغال در نوبت بمانند؛ اگر تنها 2 نفر از این بدهکاران بدهی را بدهند می‌توان مشکل تمام این 500 هزار نفر را حل کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین مطرح کرد: چرا محرمانگی؟ در دولت کار و کرامت باید همه مدیران برای دولت کار کنند نه برای شرکت‌ها ما با اینکه مدیری هم تاجر باشد و هم مدیر مخالفیم.

رئیسی با تأکید بر اینکه جوان، پیر و  بازنشسته باید با کرامت زندگی کنند، گفت: من به عنوان طلبه در تمام استان‌های کشور یک دفتر بازرسی را زیر نظر رئیس جمهور ایجاد می‌کنم تا سخن مردم شنیده شود؛ مردم از جهاد سازندگی خاطره خوشی دارند باید کاری کنیم که تولید برای تولیدکننده صرفه داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز مردم از جناح‌بازی و حزب‌بازی خسته شده‌اند و مشکل با این چیزها حل نمی‌شود؛ دولت باید گزارش بدهد برای رفع فساد این کار را کرده‌ام؛ البته اعلام بدون اقدام هم برای مردم اطمینان آفرین نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: من بارها گفته‌ام رقیب این دولت نیستم بلکه رقیب دولت عملکرد او است؛ من رقیب بیکاری، ناکارآمدی و فساد اداری هستم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت کار و کرامت از ظرفیت شخصی و مدیریتی آقای قالیباف در خدمت به تک تک شما استفاده خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه نگاه به منافع پیش رو و منافع طولانی مدت نظام نگاه عقلانی است، مطرح کرد: وضعیت ادارات و سازمان‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد؛ سامان دادن به نظام اداری کشور و جذب و پرداخت‌ها باید عادلانه شود؛ اجازه نخواهیم داد دولت به نام خودش شرکت داشته باشد.

وی ادامه داد: بدانید از این کاندیداهای محترم به دلیل مسؤولیت‌های بیشتر اطلاعات و توانم بیشتر است، اما اگر کسی بخواهد خودش را به عنوان رئیس جمهور معرفی کند باید ظرفیت داشته باشد؛ من هیچ وقت منافع خود را به منافع ملی و امنیت ملی ترجیح نمی‌دهم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه عنوان کرد: آقای روحانی میدانید قلب من صندوقچه اسرار است و می‌دانید اگر لب به سخن بگشایم کسی حریف من نیست اما کسی که در کسوت کاندیدا است باید ظرفیت داشته باشد.

رئیسی در پایان خطاب به مردم گفت: شرمنده شما هستم، امیدوارم آنچه خیر کشور است به دست شما رقم بخورد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.