سرویس: سیاسی 15:08 - دوشنبه 25 اردیبهشت 1396

امام جمعه اصفهان:

افرادی که درست کار نمی‌کنند و فقط شعار می‌دهند را انتخاب نکنیم/ دیروز در میدان امام(ره) اصفهان خبری از اسلام نبود

امام جمعه اصفهان گفت: در انتخابات باید چپ و راست را کنار بگذاریم، راجع به نامزدها تحقیق کنیم و افرادی که درست کار نمی‌کنند و فقط شعار می‌دهند را انتخاب نکنیم.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با شورای مرکزی بسیج رسانه استان اصفهان اظهارکرد: رسانه‌ها باید معلم اخلاق و معلم فرهنگ دینی برای جامعه باشند؛ تهمت زدن کار ساده‌ای نیست، اگر از فردی خوشمان نیاید نباید به او بهتان بزنیم.

وی افزود: با وجود اینکه فعالیت در رسانه، کار ارزشمندی است، خوراک خبری در دست رسانه است و باید مراقب بود تا خوراک مسموم به دست مردم داده نشود، اگر کسی از گناه دوری کند خداوند راه فرار از فتنه را به او نشان خواهد داد، نوری در ظلمت به او عطا می‌کند تا در هیچ تاریکی گمراه نشود.

امام جمعه اصفهان گفت: هدف از تشکیل بسیج رسانه این بوده که رسانه‌ها بسیجی باشند، از رسانه این توقع وجود دارد که اخبار واقعی و حقیقی را به اطلاع مردم برساند.

وی یادآور شد: در تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری کمتر به اسلام اشاره می‌شود و اگر کسی بخواهد اخبار این تبلیغات را بنویسد مجبور به ثبت غیرواقعیات و وعده‌های آنان خواهد شد؛ دیروز در میدان امام(ره) اصفهان خبری از اسلام نبود؛ اینکه نامزدهای انتخابات شوراها برای کسب آرای بیشتر کنار هر کسی بایستند کار درستی نیست، متأسفانه تنها رسیدن به مقام و منسب از هر طریقی هدف اصلی عده‌ای از آن‌ها شده است.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: عده‌ای با وجود اینکه مخالف یک فرد هستند باز هم برای اهداف انتخاباتی با او عکس تبلیغاتی گرفته و گپ می‌زند، کسی که به صورت هدف‌مند وارد صحنه انتخابات شده باشد هیچ‌گاه به خود اجازه نخواهد داد تا با هر کسی که از راه می‌رسد گپ و گفت کند.

 وی ضمن تفسیر مفهوم جمهوری اسلامی اذعان داشت: جمهوری یعنی اکثریت و اسلامی یعنی منطبق با قوانین اسلام و هیچ کس نباید از قوانین اسلام تخطی کند، همه کارگزاران در کشور ما با رأی اکثریت مردم انتخاب می‌شوند و مردم خودشان خبرگان را انتخاب می‌کنند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بهترین دموکراسی در کشور ما وجود دارد چراکه با گذشت 38 سال از انقلاب تقریباً نزدیک به 38 انتخابات برگزار شده است؛ انتخابات باعث سربلندی و قوت حکومت می‌شود و آنچه که بیگانگان در رسانه‌های خود دست و پا می‌زنند به این دلیل است که می‌خواهند مردم را از حکومت جدا کنند، دشمن موفق به این جدایی نمی‌شود و با مشاهده حضور مردم دچار یأس خواهد شد.

وی بیان داشت: مردم علی‌رغم گلایه‌هایی که دارند، همواره پشت حکومت ایستاده‌اند، مهم این است که قطار در حال حرکت بر روی ریل خودش است، دعواهایی داریم که آن‌ها را حل می‌کنیم اما مظهر وحدت همه مردم وابستگی به انقلاب و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است؛ در انتخابات باید چپ و راست را کنار بگذاریم، راجع به نامزدها تحقیق کنیم و افرادی که درست کار نمی‌کنند و فقط شعار می‌دهند را انتخاب نکنیم.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: در انتخابات باید هم خودمان و هم دیگران را بیدار کنیم که درست انتخاب کنند، اگر انسان تحقیق کند و در انتخاب خود اشتباه کند هیچ ایرادی ندارد، مهم این است که تلاش خود را کرده و برای انتخاب فرد اصلح تحقیق و بررسی انجام داده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.