سرویس: اجتماعی 12:48 - دوشنبه 25 اردیبهشت 1396

قابل توجه مسئولان جرقویه علیا؛

لزوم ترمیم قنوات مزارع جرقویه بر اساس روش های استاندارد/ خسارتی که قابل جبران نیست

از مسئولان مربوطه انتظار داریم که در مرمت و ترمیم قنوات از اصول استاندارد استفاده شود چراکه در بعضی از قنوات گل و لایی که از قنات بیرون کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، در اثر بارندگی های چند روز گذشته در جرقویه علیا و جاری شدن سیلاب ها دیواره قنوات صحراهای دولت آباد، حاجی آباد، دستجردوک و  چشمه شیدان، دوچار ریزش شده و در بعضی از آنها باعث مسدود شدن مسیر حرکت آب شد.

یک از عوامل تشدید کننده این خسارت جاری شدن آب حاصل از جاری شدن سیلاب در حواشی روستای مزرعه عرب و جاری شدن آب در لوله های انتقال آب به جرقویه علیا بوده است.

از مسئولان مربوطه انتظار داریم که در مرمت و ترمیم قنوات از اصول استاندارد استفاده شود چراکه در بعضی از قنوات گل و لایی که از قنات بیرون کشیده شده است در کنار همان مسیر حرکت آب ریخته شده و بر اثر یک بارندگی دوباره همان گل و لای به داخل قنات منتقل می شود.

یک نکته هم که باید توجه شود دریچه ای برای لوله انتقال آب از روستای مزرعه عرب جرقویه سفلی که آب رابه قنوات جرقویه علیا هدایت می کند در نظر گرفته شود تا در صورت بارندگی های شدید  بتوان مقدار آب ورودی را کنترل کرد تاآب همراه با گل و لای را وارد قنوات جرقویه علیا نکند.

کشاورزان این صحراها ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین جهاد کشاورزی جرقویه علیا که با اقدام به موقع و قطع آبی که از منطقه جرقویه سفلی همراه با گل و لای وارد قنوات می شد خواستار ترمیم و مرمت قنوات آسیب دیده شدند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.