سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:04 - یکشنبه 04 اسفند 1392

همکارانم را هرگز به خاطر توهین به بختیاری‌ها نمی‌بخشم/بی بی سی به اندازه کل صداوسیمای ما بودجه می گیرد

ضرغامی بی توجهی دست اندرکاران سریال سرزمین کهن به نامگذاری بختیاری در این فیلم را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: اشتباه بزرگ همکارانم را که هرگزآنها را به خاطر این اشتباه نبخشیدم این بود که نام بختیاری را به گونه ای به کار بردند که شبهه اینکه ظرفیت برداشت برای اینکه بخواهند آن را تعمیم دهند وجود داشت و مردم حق داشتند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از رهیاب نیوز، عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما روز گذشته به طور سرزده برای دلجویی ازهموطنان بختیاری به شهرستان مسجدسلیمان رفت و در جمع مردم مسجدسلیمان در مسجد جامع این شهرستان انتقادات و مطالبات آن ها را شنید و به سوالات آن ها پاسخ داد.

رئیس سازمان صداوسیما در جمع مردم مسجدسلیمان با تقدیر و تشکر از مهمان نوازی و بصیرت مردم بختیاری اظهار داشت:انقلاب اسلامی در طول 35سال گذشته این قدرت را داشته که بحران ها را تبدیل به فرصت کرده است ،این مساله ای را که پیش آمده را هر چند نمی توان بحران یا تهدید نامید چرا که بختیاری ها صاحبان این انقلاب و مدافعان ولایت و اسلام هستند اما تبدیل به یک فرصت بسیار تاریخی برای نشان دادن غیرت ، شجاعت و بصیرت مردم سلحشور بختیاری شد.

وی افزود:همانطور که قبلا در بیانیه ای خطاب به مردم بختیاری از صمیم قلب گفتم به خدا پناه می برم اگر یک ذره در دل این مردم فداکار و شهید داده که از انقلاب طلبی ندارند و هرچیزی داشته اند برای انقلاب داده اند کوچکترین ناراحتی و بی اعتمادی از رسانه ملی که افتخار اتصال به رهبر معظم انقلاب دارد به وجود بیاید.

رئیس سازمان صداوسیما عنوان کرد:هزاران شبکه ماهواره ای رنگارنگ هر کدام با یک حیله و جذابیت با پول های هنگفت آمده اند فقط بی بی سی به اندازه کل  صداوسیمای ما بودجه می گیرد ،در اوضاع بد اقتصادی کشور انگلستان که بودجه همه دستگاه ها کم شد بودجه بی بی سی کم نشد و افزایش پیدا کرد برای اینکه بتواند جنگ رسانه ای ایجاد کند و مردم ما را مایوس کند.

عزت الله ضرغامی با اشاره به هجمه رسانه ای دشمن به کشورمان گفت:در هیچ کجای دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران قابلیت دریافت شبکه های ماهواره ای متنوع مبتذل وجود ندارد در آسیا،آمریکای لاتین و اروپا هم اینطور نیست در جغرافیای جمهوری اسلامی 30 ماهواره  معروف با 3هزار شبکه از شبکه های مبتذل پورنوگرافی و سایر موضوعات انحرافی برای جوانان ما دام پهن کرده اند.

وی افزود: شرمنده می شوم اگر به یک شهری مثل مسجدسلیمان با آن تاریخ بزرگ بیایم و مردم در جای جای شهر و روستاهای آن به من بگویند ما امکان دریافت شبکه های جمهوری اسلامی را نداریم.

ضرغامی با توضیح داستان سریال سرزمین کهن ماجرای شخصیت اول این فیلم یعنی رهی بختیاری را تشریح کرد و به تمجید از شخصیت وی که قهرمان این سریال است پرداخت.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه شخصیت رهی در سریال سرزمین کهن حضور در جریان های مختلف از جمله جبهه ملی را تجربه می کند گفت:اول انقلاب جبهه ملی نامه نوشت و جلوی لایحه قصاص ایستاد ولی امام خمینی (ره) فرمودند که این ها مرتدند چون قوانین اصلی ورسمی اسلام را منکر شدند امروز هم شما می بینید یک روزنامه ای فرصت پیدا می کند حرف های آن ها را در خصوص قصاص نشخوار می کند.

ضرغامی بی توجهی دست اندرکاران سریال سرزمین کهن به نامگذاری بختیاری در این فیلم را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: اشتباه بزرگ همکارانم را که هرگزآنها را به خاطر این اشتباه نبخشیدم این بود که نام بختیاری را به گونه ای به کار بردند که شبهه اینکه ظرفیت برداشت برای اینکه بخواهند آن را تعمیم دهند وجود داشت و مردم حق داشتند.

  وی در پایان از حذف برخی بخش های این سریال و جایگزینی آن با بسته ای جذاب برای بختیاری ها خبر داد و عنوان کرد: زمان را از دست نمی دهیم و در آینده زمانی که کل این بحث بختیاری از این داستان حذف شد با همکاری فرهیختگان و همکاران یک مجموعه بسیار جذاب و خوب  از بختیاری ها در این سریال پخش خواهد شد که اگر بار اول شما آن را ملاحظه کنید اصرار داشته باشید که زودتر مجموعه ای ساخته شود که این موارد در آن دیده شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.